Op het proces van de treinramp in Buizingen werden forse boetes geëist tegenover de NMBS en spoorwegbeheerder Infrabel. Tot 700.000 euro. “Effectieve boetes. Want uit de vorige straf met uitstel, bij de treinramp van Pécrot, hebben jullie dus niks geleerd”, klonk het snoeihard bij het Openbaar Ministerie. Bij de treinramp in Buizingen in 2010 kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
‘De treinramp in Buizingen heeft duidelijk gemaakt dat de NMBS die verplichting niet nagekomen is’, zei het openbaar ministerie op het proces rond die treinramp. NMBS en Infrabel riskeren boetes van 700.000 en 650.000 euro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Voor de NMBS, die enkele jaren voordien al veroordeeld was […] Het bericht Treinramp Buizingen: OM eist celstraf van 3 jaar tegen treinbestuurder verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het was een donderslag bij heldere hemel op het proces van de treinramp in Buizingen. Het Openbaar Ministerie maakte een totale ommezwaai ten opzichte van de beklaagde, de chauffeur die de ramp heeft overleefd. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Voor de NMBS, die enkele jaren voordien al veroordeeld was […] Het bericht Treinramp Buizingen: OM eist celstraf van 3 jaar tegen treinbestuurder, zware boetes voor NMBS en Infrabel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen heeft de Brusselse politierechtbank zopas de NMBS veroordeeld tot een effectieve boete van 550.000... [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen vraagt het Openbaar Ministerie geen straf meer voor de treinbestuurder. Er was eerst drie jaar cel met uitstel gevorderd. De aanklager blijft er wel bij dat de bestuurder door een rood sein is gereden, maar zegt dat er moet gekeken worden naar wie de grootste fout heeft begaan. [naar artikel]
De Brusselse politierechtbank velt dinsdag haar vonnis over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen. Het openbaar ministerie vervolgt daarin Infrabel, de NMBS en de treinbestuurder van één van de betrokken treinen. De verdediging van die laatste voerde aan dat de strafvordering onontvankelijk is omdat het onderzoek niet correct verlopen is, en dat de zwaarste fout sowieso bij Infrabel en de NMBS moet gelegd worden. [naar artikel]
Vreemde wending op het proces over de treinramp in Buizingen. De spoorwegbeheerder Infrabel vraagt een schadevergoeding van zijn medebeklaagden: de treinbestuurder én de NMBS. Infrabel betwist dat het fouten heeft gemaakt die tot het zware ongeval in 2010 hebben geleid. Het bedrijf riskeert daarvoor een boete van 650.000 euro. [naar artikel]
Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft de NMBS woensdag de vrijspraak gevraagd. Het parket-generaal had het bedrijf verweten dat de locomotief van de P-trein die betrokken was bij het ongeval, enkel uitgerust was met het oudste veiligheidssysteem en niet meer mocht rijden, en te weinig aandacht had besteed aan de veiligheid van het spoorverkeer. In zijn pleidooi weerlegde de advocaat van het spoorbedrijf die beschuldigingen. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel en een geldboete gevorderd tegen de treinbestuurder van de P-trein die bij het ongeval betrokken was. Het OM eist zware boetes voor NMBS en Infrabel. [naar artikel]
De Brusselse raadkamer zal vrijdag beslissen of de drie verdachten in het dossier over de treinramp in Buizingen doorverwezen worden naar de politierechtbank. Het gaat om een treinbestuurder, Infrabel en de NMBS. Dat melden de advocaten in het dossier. Een proces voor de politierechtbank in Halle zou nog in juni van start kunnen gaan, maar […] Het bericht Proces over treinramp Buizingen begint mogelijk in juni verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse politierechtbank velt vandaag haar vonnis over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien... [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen heeft advocaat-generaal Ramaekers donderdag haar vordering aangepast voor de treinbestuurder die bij het ongeval betrokken was, en geen straf meer gevorderd voor de man. Maandag had het openbaar ministerie nog een gevangenisstraf van 3 jaar met uitstel gevorderd. De magistrate blijft erbij dat de bestuurder door een […] Het bericht OM vraagt geen straf meer voor treinbestuurder na treinramp Buizingen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen, die op 15 februari 2010 het leven kostte aan negentien mensen, heeft het parket-generaal een... [naar artikel]
Dinsdag wordt voor de Brusselse politierechtbank het proces ingeleid over de treinramp die op 15 februari 2010 het leven kostte aan 19 mensen. Het Brusselse parket vervolgt de bestuurder van een stoptrein, die door een stoplicht zou zijn gereden, en de NMBS en Infrabel omdat die nalatig zouden geweest zijn met de veiligheid. Op de zitting van dinsdag zal de politierechtbank weliswaar enkel de data bepalen waarop het dossier dan zal behandeld worden. [naar artikel]
Vandaag, na bijna tien jaar, valt het vonnis in het proces over de treinramp in Buizingen. De slachtoffers hopen dat de verantwoordelijken hun straf niet ontlopen. Opmerkelijk: ze kijken daarbij vooral naar de NMBS en Infrabel, en in mindere mate naar de treinbestuurder die op 15 februari 2010 een rood sein zou hebben genegeerd. [naar artikel]
Op het proces over de treinramp in Buizingen zijn maandagnamiddag de burgerlijke partijen aan het woord geweest. Zij hebben hun pijlen vooral... [naar artikel]
Het Openbaar Ministerie trekt naar cassatie om het proces-Cools te redden. Ze vecht het arrest van het hof van assisen van Namen aan, dat vorige week besliste om de vervolgingen tegen Richard Taxquet en Domenico Castellino onontvankelijk te verklaren. [naar artikel]
Het proces in beroep over de treinramp in Buizingen zal op 25, 26, 27 en 28 mei gepleit worden voor de Brusselse correctionele rechtbank. Dat heeft de rechtbank maandagnamiddag beslist. Het vonnis in beroep zou dan vermoedelijk in de tweede helft van september uitgesproken worden. Enkel Infrabel staat nog terecht, aangezien zowel de NMBS als de treinbestuurder zich hebben neergelegd bij het vonnis dat de politierechtbank op 3 december uitsprak. [naar artikel]
De verdediging van de gedagvaarde treinbestuurder van de treinramp in Buizingen bestempelde een taalwijziging vandaag voor de politierechtbank van... [naar artikel]
In het proces over de treinramp in Buizingen, in 2010, heeft de Brusselse arrondissementsrechtbank de taalwijziging toegekend die door de verdediging was gevraagd. Het proces moet dus in het Frans plaatsvinden. Dat meldt de VRT en het parket Halle-Vilvoorde bevestigt het nieuws. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.