Om het openbaar vervoer in de hoofdstad te ontlasten tijdens de exitstrategie pakt Brussels minister van Mobiliteit Elke Van den Brandt uit met een... [naar artikel]
Ligt je werkplek op 22,9 kilometer van je woning en doe je 41 minuten over die afstand? Proficiat, dan ben je volgens een studie van Jobat de gemiddelde Vlaming. Maar veel belangrijker dan de tijd en de afstand: krijg je stress van dat pendelen, of net niet? Als je alles in rekening brengt, geeft de Vlaming zijn woon-werkverkeer een gemiddelde score van 6,2 op 10. “Dat moet structureel omhoog, want het woon-werkverkeer is een factor bij burn-outs.” [naar artikel]
"Meer dan 38 kilometer aan fietspaden in 29 gemeenten en steden": dat is het resultaat van 6,9 miljoen euro aan subsidies die de provincie Antwerpen in 2020 heeft toegekend. Fietsers kunnen daardoor vlotter van de ene naar de gemeente. Dat is belangrijk voor het woon-werkverkeer en voor schoolgaande kinderen. Ook in 2021 volgen er nog 14 miljoen euro aan investeringen voor de aanleg van fietsostrades of fietssnelwegen en fietspaden in de provincie. [naar artikel]
Ondanks de voornemens van topman Roger Kesteloot blijft woon-werkverkeer de blinde vlek in het aanbod van De Lijn. 'Pendelverkeer is meer dan extra bussen inleggen in de steden', stelt Voka. [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets bezitten, kocht 34 procent die aan om te gebruiken voor woon-werkverkeer. In 2015 was dat nog maar 21 procent. [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56 pct van de woon-werkverplaatsngen, terwijl dat in 2010 nog 71 pct was. Dat blijkt uit de eerste resultaten van een grote enquête van het Vias Institute, het voormalige BIVV. Er werden 30.000 personen ondervraagd. [naar artikel]
De auto verliest terrein in het woon-werkverkeer. De wagen was vorig jaar goed voor 56% van de woon-werkverplaatsingen, terwijl dat in 2010 nog [naar artikel]
Werknemers die met een waterbus naar het werk gaan, hebben recht op een terugbetaling van hun woon-werkverkeer. Dat heeft de Nationale Arbeidsraad gisteren aan minister Kris Peeters geadviseerd. [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is... [naar artikel]
De auto blijft met enorme voorsprong de heer en meester in het woon-werkverkeer in Vlaanderen. Bedrijven die buiten de steden gevestigd zijn, zagen... [naar artikel]
Zes werkgevers hebben een Business Mobility Award gekregen. Dat is een beloning voor hun initiatieven om een vlot, veilig en duurzaam woon-werkverkeer te organiseren. Uit 25 kandidaturen werden 6 winnaars gekozen. [naar artikel]
De Limburgers moeten van alle Vlamingen gemiddeld de langste afstand afleggen om van hun woning tot op het werk te geraken: gemiddeld 24,4 kilometer. Toch wint de fiets in Limburg fors terrein in het woon-werkverkeer. [naar artikel]
De filezwaarte op de Vlaamse snelwegen was in maart, april of mei nooit hoger dan dit jaar. En dat ondanks de toegenomen populariteit van telewerk sinds de coronacrisis. “Het is een groot misverstand dat woon-werkverkeer de reden is waarom we in de file staan.” [naar artikel]
De elektrische fiets wordt in Vlaanderen hoe langer hoe meer gekocht voor woon-werkverkeer. Van de Vlamingen die vandaag een elektrische fiets... [naar artikel]
De fiets wordt meer en meer gebruikt voor het woon-werkverkeer, vooral in de provincies Oost-Vlaanderen en Antwerpen. Dat leidt de VAB vandaag af uit de cijfers voor de fietsbijstand in 2017 en 2018. In heel Vlaanderen is het aantal interventies bij fietspech in 2018 met 42 procent gestegen ten opzichte van 2017. In de provincies […] Het bericht Fiets meer gebruikt voor woon-werkverkeer in Antwerpen en Oost-Vlaanderen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
BRUSSEL l Leuven stelt duizend dienstfietsen ter beschikking, in de haven van Antwerpen organiseert de Kamer van Koophandel collectief vervoer voor zes bedrijven. Zo krijgen in totaal elf projecten een subsidie om het woon-werkverkeer duurzamer te maken. Vlaams mobiliteitsminister Kathleen Van Brempt maakt daarvoor 5,5 miljoen euro vrij. [naar artikel]
De Vlaamse overheid betaalde in 2018 in het kader van het woon-werkverkeer 2,92 miljoen euro aan fietsvergoedingen uit aan personeelsleden. Dat is het dubbele van het bedrag dat in 2010 (1,47 miljoen euro) werd uitgekeerd. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Liesbeth Homans (N-VA) op een schriftelijke vraag van Björn Rzoska (Groen). [naar artikel]
Werknemers die hun woon-werkverkeer met de fiets afleggen, maken vanaf 1 januari aanspraak op een fiscaal vrijgestelde vergoeding van (maximaal) 0,35 euro per kilometer. Daarmee ligt de fietsvergoeding in 2024 een derde hoger dan dit jaar. [naar artikel]
De fiets wordt steeds populairder voor woon-werkverkeer en werkgevers doen steeds meer om duurzame mobiliteitsmodi te ondersteunen. Dat blijkt maandag uit de zesde editie van de enquête die de FOD Mobiliteit en Vervoer om de drie jaar organiseert bij alle werkgevers uit de private en publieke sector met minstens honderd werknemers. [naar artikel]
Werknemers die met een waterbus naar het werk gaan, hebben ook recht op een terugbetaling van hun kosten voor woon-werkverkeer. Dat blijkt uit een advies van de Nationale Arbeidsraad aan federaal minister van Werk Kris Peeters (CD&V), die opgetogen reageert. “Ik zie verdere groeimogelijkheden voor woon-werkverkeer over het water”, zegt hij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.