Het aantal verkeersdoden in ons land is opnieuw gestegen. Waar er in 2018 nog 604 doden te betreuren vielen op onze wegen, waren dat er in 2019 in... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias Institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien is het aantal ongevallen na jaren van daling opnieuw gestegen. [naar artikel]
De laatste maanden is het aantal verkeersdoden gestegen. Dat blijkt uit de jongste Veiligheidsbarometer van het Belgisch Instituut voor Verkeersveiligheid (BIVV). 'Wallonië heeft nood aan een mentaliteitswijziging', zegt Staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe (CD&V). [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar in Vlaanderen opnieuw boven de kaap van 300 gestegen. De doelstelling om het aantal verkeersdoden terug te dringen tot maximaal 200 voor 2020 zal niet gehaald worden. Dat meldt de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). [naar artikel]
Uit de Verkeersveiligheidsbarometer van Vias blijkt dat het aantal verkeersdoden in Vlaanderen in de eerste helft van dit jaar opnieuw is gestegen. [naar artikel]
Na vier jaar van opeenvolgende dalingen is het aantal verkeersdoden in België in de eerste drie maanden van dit jaar opnieuw gestegen. Ook het aantal letselongevallen en het aantal gewonden gingen in stijgende lijn. Opvallend is ook dat er in Wallonië meer fietsongevallen waren, terwijl er minder gefietst wordt. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Vlaamse wegen is in 2018 met 3,7 procent gestegen tegenover het jaar voordien. Het gaat om de eerste stijging in... [naar artikel]
Terwijl in Vlaanderen het aantal verkeersdoden met 45 procent steeg in 2021, noteerden Brussel en Wallonië in dat jaar het laagste aantal verkeersdoden ooit. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
In een reactie op het WIV-rapport over hygiëne in ziekenhuizen, dringt Test-Aankoop opnieuw aan op een ambitieuzere aanpak. “Test-Aankoop moet met spijt vaststellen dat er niet de minste inspanning geleverd werd om een vergelijkingstool te ontwikkelen die echt relevant is voor de consument”, luidt het in een persbericht. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens de eerste negen maanden van dit jaar met 16 procent gestegen vergeleken met 2021, blijkt uit recente cijfers van verkeersinstituut Vias. De essentie: Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is dit jaar toegenomen. De cijfers (fjc) [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is vorig jaar met 7,4 procent gedaald. Dat blijkt uit de meeste recente Verkeersveiligheidsbarometer van Vias institute. Het aantal verkeersdoden ligt op het laagste niveau ooit, al zijn er wel enkele onrustwekkende tendensen. Zo is het aantal doden bij de senioren wel gestegen, net als bij de motorrijders en de fietsers. Bovendien […] Het bericht Verkeersveiligheidsbarometer Vias – Nog nooit zo weinig verkeersdoden, maar aantal ongevallen met fietsers stijgt wel sterk verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Vorig jaar waren er in België 95 fietsdoden, het hoogste aantal ooit. Een op de drie slachtoffers in ons verkeer was een voetganger of een fietser. Het totaal aantal verkeersdoden in ons land is in 2022 met acht procent gestegen. Dat meldt het verkeersveiligheidsinstituut VIAS in haar jaarlijkse barometer woensdag. Het aantal verkeersdoden daalde wel licht in Vlaanderen, tegenover een stijging in Wallonië en Brussel. [naar artikel]
In Vlaanderen vielen vorig jaar 291 verkeersdoden te betreuren. Dat zijn er 45 meer dan in 2020, of een stijging met 18 procent. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias, in samenwerking met de federale politie. [naar artikel]
Er vielen tijdens het eerste kwartaal van dit jaar op de Limburgse wegen drie verkeersdoden meer te betreuren dan tijdens de eerste drie maanden van 2017. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. Het aantal verkeersdoden op de Belgische wegen is tijdens het eerste kwartaal met 19 procent gedaald. Opvallend is dat er op de wegen in ons land voor het eerst sinds de start van de verkeersveiligheidsbarometer vijftien jaar geleden meer doden gevallen zijn tijdens weeknachten (11 doden) dan tijdens weekendnachten (7 doden). Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsbarometer van het verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Het is opnieuw slecht gesteld met de verkeersveiligheid in onze provincie. Terwijl de eerste zes maanden van het jaar een hoopvolle daling in het aantal verkeersdoden kende, neemt dat cijfer nu opnieuw toe. [naar artikel]
Sinds het autoverkeer in Europa na de coronacrisis weer op gang is beginnen te komen, is het aantal verkeersdoden opnieuw gestegen. Vorig jaar vielen er op de Europese wegen 3 procent meer doden in vergelijking met 2021. De cijfers blijven wel onder die van voor de coronapandemie. Dat blijkt uit voorlopige cijfers over de verkeersveiligheid die de Europese Commissie dinsdag vrijgaf. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in ons land is vorig jaar met zeven procent gedaald. Dat blijkt uit de verkeersbarometer van Vias Institute. Minder positief is het stijgend aantal doden van senioren, motorrijders en fietsers. [naar artikel]
Na een jarenlange daling stijgt het aantal verkeersdoden in ons land opnieuw. Dat blijkt uit de laatste verkeersveiligheidsbarometer van Verkeersinstituut VIAS. Opvallend is vooral de stijging van het aantal fietsdoden: dat aantal bereikt een historisch hoogtepunt. ‘Dit is een wake-upcall voor iedereen, niet alleen voor de politiek.’ [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden in België is vorig jaar opnieuw gedaald. Maar volgens verkeersinstituut VIAS wordt het zeer moeilijk om de doelstelling van maximaal 420 doden tegen 2020 nog te halen. [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste helft van dit jaar met 21% gedaald ten opzichte van dezelfde periode in 2022. Toen kwamen 287 personen om het leven, nu nog 227. Maar niet alle regio’s worden verkeersveiliger. In de provincie Antwerpen daalde ook het aantal verkeersdoden, maar nam het aantal letselongevallen wel toe. [naar artikel]
Nooit vielen er gedurende de eerste negen maanden van een jaar minder verkeersdoden in ons land. Nooit waren er minder ongevallen. Meer controles, veiliger wagens, een betere infrastructuur en een trouwere gordeldracht zijn de oorzaken. Maar wellicht zorgen ook de almaar langere files ook voor een daling van het aantal verkeersdoden... [naar artikel]
Het aantal verkeersdoden is in de eerste drie maanden van dit jaar met 15 pct gedaald tegenover dezelfde periode vorig jaar. Minder goed nieuws is dat het het aantal letselongevallen met fietsers, motorfietsers en vrachtwagens gestegen is. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.