De problemen met de niet-functionele trajectcontroles zijn van de baan. Dat meldt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters. De problemen die al jarenlang aanslepen met de overkoepelende nationale databank zijn opgelost en dus wil Lydia Peeters zo snel mogelijk alle trajectcontroles die technisch klaar zijn operationeel krijgen. In Limburg zou het om vijf trajectcontroles gaan die al geïnstalleerd zijn en nog niet werken. Eind vorig jaar kondigde minister Peeters ook al zes nieuwe trajectcontroles in Limburg aan die in de loop van 2021 geplaatst zullen worden. [naar artikel]
De problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen raken maar niet opgelost. Van de 215 trajectcontroles die eind deze maand geïnstalleerd zullen... [naar artikel]
Er komen 20 nieuwe trajectcontroles bij op gewestwegen in Vlaanderen. Met de bijkomende trajectcontroles wil minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) de pakkans bij overdreven snelheid groter maken. De nieuwe controles komen bijna allemaal in Oost- en West-Vlaanderen. [naar artikel]
De problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen raken maar niet opgelost. Van de 215 trajectcontroles die eind deze maand geïnstalleerd zullen zijn, werken er maar liefst 137 niet. [naar artikel]
De problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen raken maar niet opgelost. Van de 215 trajectcontroles die eind deze maand geïnstalleerd zullen zijn, werken er maar liefst 137 niet. [naar artikel]
Exact 121 trajectcontroles meten vanaf de lente 2020 op volle kracht uw snelheid. Een deel van die camera’s stond werkloos langs Vlaamse wegen door technische problemen bij de federale politie, maar dat euvel is nu opgelost. Goed nieuws voor de verkeersveiligheid? “Trajectcontroles zorgen voor een daling van meer dan 50% van het aantal zware verkeersongevallen”, luidt het bij verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
De technische problemen met de trajectcontroles in Vlaanderen zijn van de baan. Momenteel worden alle camera’s getest, daarna volgen de test en homologatie van de trajectcontroles. [naar artikel]
Er is een oplossing in de maak voor de technische problemen met trajectcontroles. De federale politie heeft nieuwe software besteld, waardoor de... [naar artikel]
Precies 121 trajectcontroles zullen vanaf de lente van 2020 op volle kracht uw snelheid meten. Een deel van die camera’s stond werkloos langs Vlaamse wegen door technische problemen bij de federale politie, maar dat euvel is nu opgelost. Slecht nieuws voor snelheidsduivels, maar goed nieuws voor de verkeersveiligheid: “Trajectcontroles zorgen voor een daling van meer dan vijftig procent van het aantal zware verkeersongevallen”, zegt verkeersinstituut Vias. [naar artikel]
Er is een oplossing in de maak voor de technische problemen met trajectcontroles. De federale politie heeft nieuwe software besteld, waardoor de... [naar artikel]
Er is een oplossing in de maak voor de technische problemen met trajectcontroles. [naar artikel]
Politiediensten controleren veel meer op snelheid en overal, zelfs in kleinere dorpen, duiken trajectcontroles op. Gevolg is dat het aantal chauffeurs dat vorig jaar in Vlaanderen werd geflitst met ruim een derde is gestegen. Vooral ‘kleine overtreders’ die (gecorrigeerd) tot 10 kilometer per uur te snel reden vlogen vaker op de bon. [naar artikel]
Er komt een oplossing voor de technische problemen met trajectcontroles. De federale politie heeft nieuwe software besteld, waardoor problemen met de 'connectoren' van de baan zouden moeten zijn. Dat antwoordt minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) op een vraag van Vlaams parlementslid Martine Fournier (CD&V). [naar artikel]
In West-Vlaanderen werken er maar 3 van de 41 trajectcontroles. Dat blijkt uit cijfers die Open VLD West-Vlaanderen heeft opgevraagd. De reden voor de vele defecte trajectcontroles zijn technische mankementen die maar niet opgelost raken, klinkt het. De Open VLD-lijsttrekkers Bart Tommelein (Vlaams) en Vincent Van Quickenborne (federaal) willen dat het probleem zo snel mogelijk aangepakt wordt. [naar artikel]
Alle trajectcontroles op de Vlaamse wegen zullen in de lente van volgend jaar opnieuw werken. Dat zegt Vlaams parlementslid Marino Keulen die minister van Mobiliteit Lydia Peeters daarover een parlementaire vraag had gesteld. De voorbije maanden lagen meer dan 60 trajectcontroles stil, als gevolg van technische problemen. Maar die problemen zijn van de baan. [naar artikel]
Ze schieten overdag, want ’s nachts is de pakkans groter. En ze schieten in elkaars benen, puur om te intimideren. In Sint-Jans-Molenbeek woedt al maanden een drugsoorlog, met in de hoofdrol schietgrage Marokkanen en Albanezen. Na maanden krijgt de Molenbeekse burgemeester gehoor: vandaag mag ze op de koffie bij minister Verlinden. “Al zullen agenten van buitenaf niets aan het probleem veranderen.” [naar artikel]
6,2 miljoen snelheidsboetes kregen bestuurders die (iets) te snel hadden gereden vorig jaar in de bus. Dat is een record, schrijft De Standaard. Politie en justitie hebben verschillende maatregelen genomen om de pakkans te verhogen, want België doet het niet goed wat het aantal verkeersdoden betreft. Veel dodelijke verkeersslachtoffers zijn een gevolg van overdreven snelheid. Met een hogere pakkans voor te snel rijden, hoopt de overheid dat cijfer naar beneden te krijgen. [naar artikel]
Vlaanderen blijft investeren in trajectcontroles en dat leidt tot een pak meer boetes, maar hebben die trajectcontroles ook het gewenste effect? Volgens verkeersexpert Hajo Beeckman wel: "Het effect is groter dan bij een flitspaal, want je kan niet plots afremmen." [naar artikel]
Ze schieten overdag, want ’s nachts is de pakkans groter. En ze schieten in elkaars benen, puur om te intimideren. In Sint-Jans-Molenbeek woedt al maanden een drugsoorlog, met in de hoofdrol schietgrage Marokkanen en Albanezen. Na maanden krijgt de Molenbeekse burgemeester gehoor: vandaag mag ze op de koffie bij minister Verlinden. “Al zullen agenten van buitenaf niets aan het probleem veranderen.” [naar artikel]
Het Agentschap Wegen en Verkeer wil de komende jaren fors inversteren in nieuwe trajectcontroles. Vandaag zijn er in Vlaanderen al 48 trajectcontroles operationeel langs gewest- en snelwegen. Daarnaast zijn er ook nog 62 installaties die nog niet werken door technische problemen. Hieronder vindt u een overzicht op de kaart. [naar artikel]
Er is een oplossing in de maak voor de technische problemen met trajectcontroles. De federale politie heeft nieuwe software besteld, waardoor de problemen met de zogenaamde ‘connectoren’ definitief van de baan zouden moeten zijn. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V) op een schriftelijke vraag van senator en Vlaams parlementslid Martine Fournier (CD&V). [naar artikel]
Ze schieten overdag, want ’s nachts is de pakkans groter. En ze schieten in elkaars benen, puur om te intimideren. In Sint-Jans-Molenbeek woedt al maanden een drugsoorlog, met in de hoofdrol schietgrage Marokkanen en Albanezen. Na maanden krijgt de Molenbeekse burgemeester gehoor: vandaag mag ze op de koffie bij minister Verlinden. “Al zullen agenten van buitenaf niets aan het probleem veranderen.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.