Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Reclame Tiffany & Co met Beyoncé leidt tot storm van kritiek

24/08/2021 - 13:20
"Het Amerikaanse juwelenmerk Tiffany & Co pakt in een nieuwe reclame groots uit met Beyoncé en Jay-Z. Het powerkoppel poseert voor een gigantisch, nooit eerder publiekelijk vertoond, kunstwerk van Jean-Michel Basquiat in Tiffany-blauw. Kunstliefhebbers vinden het not done, volgens hen zou de artiest zich omdraaien in zijn graf als hij ziet dat zijn werk voor een commerciële stunt wordt gebruikt. Ook over de opzichtige diamant rond Queen B’s nek zijn velen niet te spreken ..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tiffany & Co. legt recordbedrag op tafel voor originele scenario... "Breakfast at Tiffany's" (28/09/2017 - VRT NWS)

Tiffany & Co. heeft ruim 700.000 euro op tafel gelegd voor het persoonlijke scenario van "Breakfast at Tiffany's" van hoofdrolspeler Audrey Hepburn. Dat meldt The New York Times. De verkoop maakte deel uit van een veiling van persoonlijke spullen van de Britse actrice. [naar artikel]


2. Reclame Tiffany & Co met Beyoncé leidt tot storm van kritiek<a href='https://' id='d2346087e778' target=''></a> (24/08/2021 - Het Belang van Limburg)

Het Amerikaanse juwelenmerk Tiffany & Co pakt in een nieuwe reclame groots uit met Beyoncé en Jay-Z. Het powerkoppel poseert voor een gigantisch, nooit eerder publiekelijk vertoond, kunstwerk van Jean-Michel Basquiat in Tiffany-blauw. Kunstliefhebbers vinden het not done, volgens hen zou de artiest zich omdraaien in zijn graf als hij ziet dat zijn werk voor een commerciële stunt wordt gebruikt. Ook over de opzichtige diamant rond Queen B’s nek zijn velen niet te spreken ... [naar artikel]


3. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


4. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


5. VRT gaat deontologische code ontwikkelen voor reclame: "Kijken welke reclame nog aanstootgevend kan zijn" (28/06/2018 - VRT NWS)

De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal.  [naar artikel]


6. Raad voor de Reclame: influencers moeten duidelijk aangeven wanneer ze #reclame maken (08/10/2018 - VRT NWS)

Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]


7. Stijn Meuris maakt reclame voor reclame (28/03/2019 - De Morgen)

De Belgische reclamemakers zijn hot in het buitenland en rijgen de prijzen op festivals aaneen, alleen hebben ze het moeilijk om dat in eigen land verkocht te krijgen. Daar wil Stijn Meuris iets aan veranderen in Belpub. [naar artikel]


8. Ook tv-reclame is gepersonaliseerd. Heb je een hoog salaris? Dan krijg je extra reclame voor de nieuwe BMW (19/10/2020 - Het Laatste Nieuws)

Gepersonaliseerde reclame op Facebook bent u al gewend, maar ook op tv zijn steeds meer advertenties specifiek aan u aangepast. Tot wel vier boodschappen per reclameblok. Als u veel verdient, krijgt u extra reclame voor de nieuwe BMW. Als u koters heeft rondlopen, reclame voor de JBC-kindercollectie. Zo werkt het. [naar artikel]


9. Obesitasdokter Lieve De Lille: 'Reclame voor snoep is even fout als reclame voor sigaretten' (06/07/2021 - Knack)

Ze voert met een kleinschalig en drempelverlagend project de strijd tegen obesitas bij kinderen en jongeren op. Tegelijk beseft kinderarts Lieve De Lille dat er méér nodig is. [naar artikel]


10. #reclame, #advertentie, #publiciteit en #gesponsord: zo moeten influencers online reclame duideljk maken (25/04/2022 - VRT NWS)

Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!