Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Het regent klachten bij Ombudsdienst Energie over verhoogde voorschotfacturen: “Machtsmisbruik”

10/10/2021 - 11:59
"Al de hele week regent het klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie over de voorschotfacturen van leveranciers Mega en de Vlaamse Energieleverancier. Die zijn plots de hoogte ingeschoten. “Puur machtsmisbruik”, getuigen Limburgse gedupeerden."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Het regent klachten bij Ombudsdienst Energie over verhoogde voorschotfacturen: “Machtsmisbruik” (10/10/2021 - Het Belang van Limburg)

Al de hele week regent het klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie over de voorschotfacturen van leveranciers Mega en de Vlaamse Energieleverancier. Die zijn plots de hoogte ingeschoten. “Puur machtsmisbruik”, getuigen Limburgse gedupeerden. [naar artikel]


2. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


3. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


4. Meer en meer klachten over absurd hoge voorschotfacturen: energie-expert legt uit wat je rechten zijn in VTM NIEUWS (16/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

De omstreden energieleverancier Mega stuurde deze week een ongeziene voorschotfactuur van bijna 7.000 euro naar Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse. En zij zijn niet de enigen die extreem hoge voorschotfacturen voorgeschoteld krijgen, weet VTM NIEUWS. Wat moet je doen wanneer jij een dergelijke factuur ontvangt? En wat zijn je rechten? Ken Beversluys, energie-expert van VTM NIEUWS, legt het uit. Volg de uitzending hieronder live. [naar artikel]


5. Meer en meer klachten over absurd hoge voorschotfacturen: dit zijn je rechten (16/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

De omstreden energieleverancier Mega stuurde deze week een ongeziene voorschotfactuur van bijna 7.000 euro naar Chloé (29) en Nelson (30) uit Asse. En zij zijn niet de enigen die extreem hoge voorschotfacturen voorgeschoteld krijgen, weet VTM NIEUWS. Wat moet je doen wanneer jij een dergelijke factuur ontvangt? En wat zijn je rechten? Ken Van Beversluys, energie-expert van VTM NIEUWS, legt het uit. [naar artikel]


6. Vierde jaar op rij minder klachten bij ombudsdienst voor telecommunicatie (30/03/2017 - Het Belang van Limburg)

De ombudsdienst voor telecommunicatie heeft in 2016 14.879 schriftelijke klachten ontvangen. Meer dan drie kwart van de klachten liep binnen via e-mail of het online klachtenformulier. Dit betekent een daling met 16 procent tegenover 2015, en het vierde jaar op rij dat het aantal klachten daalt. Dat maakt de ombudsdienst donderdag bekend in het jaarverslag 2016. [naar artikel]


7. Ombudsdienst spoor kreeg minder klachten vorig jaar, vertragingen blijven grootste ergernis (23/06/2017 - De Redactie)

Vorig jaar liepen er 3.790 klachten binnen. Dat zijn er een stuk minder dan vorig jaar, toen er nog een record van 6.260 klachten binnenliep. [naar artikel]


8. Ombudsdienst Post kreeg vorig jaar kwart meer klachten (27/06/2017 - Het Belang van Limburg)

In 2016 ontving de ombudsdienst voor de Postsector 15.856 nieuwe klachten. Dit is een sterke stijging van 25 procent tegenover 2015. Zowel het aantal klachten over brievenpost (+29 procent) als over pakjes (+36 procent) stijgt. Opvallend is hierbij de stijging van klachten over de verwerking van zendingen (brieven of pakjes komen te laat toe, verdwijnen in het postcircuit, zijn beschadigd, worden geleverd aan het verkeerde adres ... ) de basisdienst van de sector. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!