Ademloos, Ringland en stRaten-generaal zijn bereid om zich achter een afgeslankte Oosterweelverbinding te scharen in combinatie met een noordelijk haventracé voor doorgaand verkeer van en naar het Waasland. [naar artikel]
De actiegroepen Straten-generaal, Ringland en Ademloos hebben hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Dat tracé leidt doorgaand en zwaar (haven)verkeer af via het noorden. De Oosterweelverbinding wordt dan een ‘Oosterweel Light’ voor lokaal verkeer. Als de Vlaamse overheid en actiegroepen elkaar in dit compromis vinden, is een volksraadpleging mogelijk niet meer nodig. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt over Oosterweel. Het ‘radicaal haventracé’ samen met de ‘Oosterweel light’ moet de fileproblemen in en rond Antwerpen oplossen. De werken zullen in het najaar al starten. Bekijk hieronder hoe Oosterweel er zal uitzien. [naar artikel]
De actiegroepen stRaten-Generaal, Ringland en Ademloos hebben in een gezamenlijke verklaring hun steun uitgesproken voor een zogenaamd radicaal haventracé. Dat tracé lekte onlangs uit, wordt de volgende dagen verder gedetailleerd en ontsluit het Antwerpse verkeer via enkele ingrepen in het noorden van de stad. De Oosterweelverbinding verdwijnt daarin niet helemaal, maar wordt een ‘Oosterweel Light’. [naar artikel]
Vandaag zet de Vlaamse regering haar handtekening onder een overeenkomst over Oosterweel. Er is een akkoord bereikt over het ‘radicaal haventracé’ in combinatie met een ‘Oosterweel light’. Alle Antwerpse stemmen, actiegroepen en politiek, kwamen gisteren al tot een overeenstemming. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt met de actiegroepen rond Oosterweel, met het radicaal haventracé als uitgangspunt. Nu verwacht ze dat alle procedures bij de Raad van State worden stopgezet. [naar artikel]
Vandaag zet de Vlaamse regering haar handtekening onder een overeenkomst over Oosterweel. Er is een akkoord bereikt over het ‘radicaal haventracé’ in combinatie met een ‘Oosterweel light’. Alle Antwerpse stemmen, actiegroepen en politiek, kwamen gisteren al tot een overeenstemming. [naar artikel]
De Vlaamse regering heeft een akkoord bereikt met de actiegroepen rond Oosterweel, met het radicaal haventracé als uitgangspunt. Volg hier de persconferentie. De Vlaamse regering maakt zich sterk dat 'de schup' dit najaar in de grond gaat. [naar artikel]
Het ‘radicaal haventracé’ of ‘Noorderweel’ lijkt de partijen in het debat over de Antwerpse mobiliteit te verbinden. Vanavond vragen de actiegroepen aan hun achterban steun voor het nieuwe tracé. Volgende week kan misschien een akkoord met de overheid worden gesloten. [naar artikel]
“Ik ben een optimist. Ik ga ervan uit dat het tracé van Oosterweel in 2024 klaar én overkapt zal zijn.” Dat zegt professor Alexander D’Hooghe, de Vlaamse intendant voor de overkapping van de Antwerpse Ring. [naar artikel]
De Vlaamse regering en de actiegroepen hebben een historisch akkoord gesloten over de Oosterweelverbinding. Het Radicaal Haventracé voor het doorgaand verkeer is een belangrijk element uit het akkoord. Maar hoe ziet dat tracé er nu precies uit? Wij verkennen het voor u in vogelvlucht. [naar artikel]
Een historisch akkoord over de Oosterweelverbinding staat op til: een radicaal haventracé, in combinatie met een afgeslankte [naar artikel]
Nu er een 'historisch' akkoord is over Oosterweel en het haventracé, lijkt de A102 tussen Wommelgem en Ekeren vanuit Antwerps oogpunt haast een [naar artikel]
15:55 De actiegroepen, de stad Antwerpen en de Vlaamse regering staan op een zucht van een akkoord over het Haventracé voor de Antwerpse Oosterweelverbinding. [naar artikel]
Vanaf het seizoen 2019-2020 neemt Jan Vandenhouwe bij Opera Vlaanderen het roer over van Aviel Cahn. Zijn ambitie is niet min: “Ik wil de vorm van de opera nog eens radicaal vernieuwen!” [naar artikel]
In het nieuwe voorstel zou het stedelijk verkeer het Oosterweeltracé gebruiken en doorgaand verkeer een noordelijker tracé. De actiegroepen willen de verschillende scenario's laten doorrekenen en noemen een compromis "voorbarig". [naar artikel]
De actiegroepen stRaten-Generaal, Ringland en Ademloos hebben in een gezamenlijke verklaring hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Maar wat betekent dat nu juist? Onze expert in het Oosterweeldossier, Lex Moolenaar, laat zijn licht schijnen over de kwestie. [naar artikel]
Vanuit politieke hoek klinkt niets dan optimisme over het Oosterweeldossier nu de drie actiecomités stRaten-generaal, Ademloos en Ringland zich en bloc achter het 'radicale haventracé' en een 'Oosterweel light' scharen. De komende weken moet de finale beslissing vallen. [naar artikel]
Het Nationaal Orkest van België (NOB) heeft de intendant ad interim definitief in dienst genomen. "Hij heeft veel ervaring en boekt grensverleggende resultaten", motiveert het NOB. [naar artikel]
De actiegroepen Straten-generaal, Ringland en Ademloos hebben hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Dat tracé leidt doorgaand en zwaar (haven)verkeer af via het noorden. De Oosterweelverbinding wordt dan een ‘Oosterweel Light’ voor lokaal verkeer. Als de Vlaamse overheid en actiegroepen elkaar in dit compromis vinden, is een volksraadpleging mogelijk niet meer nodig. [naar artikel]
07:14 Oosterweel-intendant Alexander D’Hooghe wil de mobiliteitsknoop in Vlaanderen ontwarren door deelbusjes via eigen rijvakken tussen hubs te laten rijden. ‘Openbaar vervoer is totaal zinloos op het plat... [naar artikel]
Alexander D'Hooghe, de intendant die de werken van de Oosterweelverbinding rond Antwerpen nieuw leven inblies, vindt dat er geen probleem is met de dading tussen chemiebedrijf 3M en bouwheer Lantis. Die dading bepaalt wel dat Lantis 63 miljoen moet betalen voor de opruim van de PFOS-vervuiling die 3M heeft veroorzaakt. "Maar uiteindelijk zal 3M een veelvoud betalen voor de schoonmaak." [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.