De mogelijkheid om een bedrijfswagen in te ruilen voor een mobiliteitsbudget wordt nog altijd maar in beperkte mate toegepast. Het afgelopen jaar heeft slechts een op de tweehonderd werknemers (0,48 procent) die voor de regeling in aanmerking komen gekozen voor het mobiliteitsbudget. Het gaat wel al om een verdrievoudiging in vergelijking met 2020. Dat blijkt uit cijfers van hr-dienstenbedrijf Acerta. [naar artikel]
Slechts 4 procent van de Belgische werknemers krijgt op dit moment een mobiliteitsbudget van hun werkgever. Dat blijkt vandaag uit de resultaten van een bevraging van hr-dienstverlener Securex bij ruim 1.500 werknemers in mei. Een kwart van de werknemers die een bedrijfswagen hebben, zegt bereid te zijn om die in te ruilen voor een mobiliteitsbudget, en nog eens 22 procent ziet dat enkel zitten onder bepaalde voorwaarden. [naar artikel]
Het omruilen van een firmawagen voor een mobiliteitsbudget kent voorlopig weinig succes. Amper 0,011 procent (of 11 op 100.000) van de werknemers die potentieel voor de regeling in aanmerking kwamen, hebben gekozen voor het mobiliteitsbudget. Ook cash for car komt niet van de grond, met eind 2019 amper 0,175 procent (of 175 op 100.000) van […] The post Amper 11 op 100.000 werknemers kiezen voor mobiliteitsbudget appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het omruilen van een firmawagen voor een mobiliteitsbudget kent voorlopig weinig succes. Slechts 0,011 procent (of 11 op de 100.000) van de werknemers die voor de regeling potentieel in aanmerking kwamen, hebben gekozen voor het mobiliteitsbudget. Ook cash for car komt niet van de grond, met eind 2019 amper 0,175 procent (of 175 op de 100.000) van de werknemers die hun bedrijfswagen hebben ingeruild tegen een geldsom. [naar artikel]
Slechts een op de tachtig bedienden met een bedrijfswagen heeft die wagen ingeruild voor een mobiliteitsbudget. Dat blijkt maandag uit een analyse van SD Worx bij meer dan 36.000 werkgevers en meer dan 1,1 miljoen werknemers. Het aandeel werknemers met een mobiliteitsbudget is in 2022 wel bijna verdubbeld, van 0,10 procent in 2021 naar 0,18 procent, maar blijft dus beperkt. Met het federale mobiliteitsbudget ruilen medewerkers hun wagen in voor een budget, waarmee ze zelf hun mobiliteit duurzaam invullen. Voorlopig komen enkel bedienden met een bedrijfswagen in aanmerking. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en Vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. Slechts 5 procent is bereid de bedrijfswagen volledig op te geven in ruil voor andere mobiliteitsoplossingen. Nog eens 5 procent heeft geen idee. [naar artikel]
Werknemers die hun bedrijfswagen inruilen voor een mobiliteitsbudget in combinatie met een goedkopere auto, krijgen maar weinig keuzemogelijkheden. Amper 4 procent van de automodellen komt in aanmerking voor het mobiliteitsbudget. Dat berekende Renta, de federatie van leasingmaatschappijen. Dat schrijft De Tijd vandaag. [naar artikel]
Meer en meer werknemers ruilen hun bedrijfswagen in voor een mobiliteitsbudget, leert een analyse van het hr-bedrijf SD Worx. Het blijft weliswaar een beperkt fenomeen. Wie toch kiest voor zo’n budget, gebruikt het om de woonlening of huur te betalen. Wil je op de hoogte blijven van alles wat er zich afspeelt in de financiële […] [naar artikel]
Steeds meer werknemers schakelen van een salariswagen over op een mobiliteitsbudget. SD Worx spreekt van een verdubbeling in een jaar tijd. Bijna een op de acht werknemers gebruikt het mobiliteitsbudget om de huur of hypotheek mee te betalen. [naar artikel]
13:07 60 procent van de werkgevers is van plan het mobiliteitsbudget aan zijn personeel aan te bieden. Maar ze twijfelen eraan of hun werknemers wel zo happig zijn om over te stappen op het nieuwe systeem. [naar artikel]
Werkgevers en vakbonden zijn het quasi eens over hoe de invoering van een mobiliteitsbudget voor werknemers best gebeurt. Zij stellen voor dat werknemers dit mobiliteitsbudget mogen gebruiken voor een bedrijfswagen, een abonnement op het openbaar vervoer en zelfs een combinatie van een kleine auto en een abonnement op trein, tram en bus. Wanneer er daarna nog iets overschiet van dat mobiliteitsbudget, dan mag dat omgezet worden in loon en moet dat loon belast worden. Een volledig omzetten van het mobiliteitsbudget in nettoloon waarop men geen belastingen en SZ-bijdragen betaalt, kan voor de sociale partners onder geen enkel beding. Het mobiliteitsbudget moet dienen waarvoor het bedoeld is: mobiliteit. [naar artikel]
Mocht er een mobiliteitsbudget komen, dan zouden negen op de tien werknemers de bedrijfswagen gewoon behouden. Dat blijkt uit onderzoek dat HR-dienstverlener SD Worx en vacature.com lieten uitvoeren bij 2.000 werknemers en 500 werkgevers in België. [naar artikel]
Exact een jaar geleden werd het mobiliteitsbudget in ons land ingevoerd, met als uiteindelijke doel: de filedruk op onze wegen verlichten. Werknemers hebben de mogelijkheid om de bedrijfswagen te vervangen door een groenere versie en daarnaast gebruik te maken van een aantal duurzame mobiliteitsalternatieven. Een jaar later stellen we vast dat de regeling maar moeilijk van de grond komt. Onze wegen slibben alleen nog maar meer dicht. De reden? Het mobiliteitsbudget richt zich enkel op het topje van de ijsberg: de bedrijfswagens. Laat ons een mobiliteitsbudget voor alle werknemers invoeren. [naar artikel]
De jongste generatie werknemers staat positief tegenover het mobiliteitsbudget en alternatieve vormen van mobiliteit. Dat blijkt uit een rapport van mobiliteitsaanbieder Athlon Belgium, gebaseerd op een enquête die over een periode van tweeënhalf jaar bij een duizendtal Belgische werknemers werd uitgevoerd. “Het mobiliteitsbudget speelt weliswaar een belangrijke rol in de noodzakelijke vergroening van de wagenparken, […] [naar artikel]
De bedrijfswagen inruilen voor een mobiliteitsbudget wint aan populariteit, maar het blijft nog een beperkt fenomeen. Wie het toch deed, gebruikt het budget het vaakst om woonlening of huur te betalen. Dat blijkt uit een onderzoek van hr-dienstverlener SD Worx. [naar artikel]
De Franse uitgever van maaltijdcheques Edenred is klaar voor het mobiliteitsbudget dat normaal op 1 maart in werking treedt. Edenred lanceert de Mobility-kaart waarmee werknemers hun mobiliteitsbudget kunnen spenderen aan verschillende mobiliteitsdiensten. [naar artikel]
Werknemers die hun bedrijfswagen inruilen voor een mobiliteitsbudget in combinatie met een goedkopere auto, krijgen maar weinig keuzemogelijkheden. Amper 4 procent van de automodellen komt in aanmerking voor het mobiliteitsbudget. Dat berekende Renta, de federatie van leasingmaatschappijen, schrijft De Tijd. Het mobiliteitsbudget moet normaal vanaf januari ingaan. Werknemers kunnen dan hun vervuilende salariswagen inruilen voor […] Het bericht Mobiliteitsbudget laat amper keuze voor wagen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Bedrijven kunnen vanaf 1 maart een mobiliteitsbudget toekennen aan hun werknemers. Het gaat om een bedrag dat werknemers vrij kunnen verdelen over verschillende vervoersmiddelen, om vlotter en milieubewuster op het werk te raken. [naar artikel]
Het mobiliteitsbudget komt maar niet van de grond, ondanks interesse van werkgevers en werknemers. CD&V wil het systeem daarom eenvoudiger en toegankelijker maken. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.