In de eerste acht maanden van dit jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers, dubbel zoveel als in heel 2019. Dat schrijven Het Nieuwsblad en Het Belang van Limburg vandaag. [naar artikel]
In de eerste acht maanden van het jaar ontving de Economische Inspectie 526 klachten over misleidende en agressieve verkooptactieken van energieleveranciers. Dat is al dubbel zoveel als in het hele jaar 2019. Vooruit-fractieleider Melissa Depraetere wil dat die praktijken aan banden worden gelegd. “Zeker met de stijgende energieprijzen moeten we mensen zo goed mogelijk beschermen.” [naar artikel]
12:17 De federale ombudsdienst voor energie krijgt veel meer klachten over de dubieuze verkooppraktijken van sommige energieleveranciers. Vooral Essent scoort slecht. [naar artikel]
De grens tussen spitsvondige marketing en een illegaal piramidespel is soms dun. VRT NWS onderzocht samen met het Nederlandse Pointer de verkooptactiek achter het frequentietoestel Healy. Dat toestel helpt volgens veel gebruikers en verkopers tegen tal van medische kwaaltjes, maar volgens artsen is het een grote en vooral dure luchtbel. De Economische Inspectie is alvast een onderzoek gestart. Maar hoe herken je nu zo’n piramideverkoop? [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft in 2017 in totaal 5.797 klachten ontvangen. Dat is 5 procent meer dan in 2016, en op twee jaar tijd bedraagt de stijging zelfs al 37 procent. De meeste klachten gaan nog altijd over facturen, maar er zijn ook meer en meer klachten over dubieuze verkooppraktijken. [naar artikel]
Afgelopen weekend kwamen er bij de ombudsman Energie maar liefst 500 klachten binnen. Een overrompeling, noemt de ombudsman het zelf, die ze bij de overheid nauwelijks nog de baas kunnen. Die klachten gaan lang niet alleen over hoge voorschotfacturen. Er lijkt wel meer aan de hand in de energiesector. “Sommige leveranciers laten klanten bewust wat sudderen." [naar artikel]
De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. Dat... [naar artikel]
De klachten over verkooppraktijken van energieleveranciers stijgen sterk, stelt de energieombudsman vast. Ook de telefonische verkoop is terug. [naar artikel]
De federale Ombudsdienst voor Energie heeft vorig jaar 7.055 klachten ontvangen. Dat zijn er 5 procent meer dan in 2018, en het hoogste aantal... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.