De stad Antwerpen heeft na een eerste evaluatie enkele aanpassingen klaar voor het nieuwe parkeerbeleid in het historisch en toeristisch centrum. Straatparkeren blijft in regel voorbehouden voor bewoners, maar veel meer ondernemers zullen een tijdelijke vergunning kunnen aanvragen. Die aanvraag wordt ook goedkoper. [naar artikel]
In Antwerpen reageren inwoners en bezoekers verdeeld op het nieuw parkeerbeleid in de historische binnenstad. Alleen bewoners en mensen met een speciale vergunning mogen nog parkeren op straat. Bezoekers kunnen terecht in publieke betaalparkings of aan park and rides aan de rand van de stad. [naar artikel]
Op 1 juni treden weer een aantal nieuwe maatregelen en wettelijke beslissingen in werking, gaande van een nieuw parkeerbeleid in Antwerpen tot hogere spaarrentes. Een overzicht. [naar artikel]
De retailsector is ongerust over het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen. Het wordt voor handelaren moeilijker om in het centrum te parkeren. Business AM vroeg autojournalist Alain De Jong van Gocar om een analyse. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is vier weken van kracht, maar de uitbaters van ondergrondse parkeergarages zeggen dat ze er voorlopig weinig van merken. En dat hadden ze niet verwacht. [naar artikel]
Het Antwerpse poetsbedrijf C-Maxi heeft een creatieve oplossing gevonden voor het nieuwe parkeerbeleid dat op 1 augustus ingaat. Bezoekers mogen niet meer op straat parkeren in de binnenstad van Antwerpen. Ondernemers kunnen dat nog wel met een vergunning, maar dat zal voor het poetsbedrijf duizenden euro's kosten. Als tijdelijke oplossing zullen de medewerkers hun wagens aan de rand van de stad achterlaten en met een plooifiets, en het poetsmateriaal, naar de klant fietsen. [naar artikel]
Een nieuwe maand betekent nieuwe regels. Zo treedt in Antwerpen het nieuwe parkeerbeleid in werking en worden de regels voor het verkrijgen van een vermindering van de bedrijfsvoorheffing voor onderzoek en ontwikkeling strenger. Maar augustus brengt ook goed nieuws: KBC, ING, BNP Paribas Fortis en Beobank volgen de concurrentie en verhogen de spaarrente en de drempel voor de terugbetaling van brilglazen wordt opnieuw verlaagd. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. Een bedrijf gespecialiseerd in radiocommunicatie heeft beslist om naar Willebroek te trekken. “Klanten geraken hier niet meer met de auto.” [naar artikel]
In het Lommelse centrum nadert de herinrichting van het Dorp, de omgeving van het marktplein, stilaan de voltooing. De stad kondigt aan dat vanaf 1 juli ook het vernieuwde parkeerbeleid wordt ingevoerd. [naar artikel]
Nog een paar dagen en alleen buurtbewoners en mensen met een speciale vergunning mogen in het historisch centrum van Antwerpen nog op straat parkeren. Andere automobilisten moeten vanaf dinsdag 1 augustus hun auto achterlaten in een parkeergarage. Of in een in een park-and-ride. [naar artikel]
Er is geen ontsnappen meer aan in Antwerpen: wie niet in het historisch centrum woont, mag daar vanaf dinsdag 1 augustus niet meer op straat parkeren. Ook niet op zon- en feestdagen. Tenzij je over een bijzondere vergunning beschikt. Maar wat verandert er precies? Stijgen of dalen de tarieven in openbare parkings? Wat denken sommige beroepsgroepen ervan? “Het wordt een dure zaak, waardoor we misschien niet meer elke klant kunnen helpen”, vreest elektricien Albert Depuydt. [naar artikel]
Bezoekers en bewoners van Antwerpen hebben het nieuwe parkeerbeleid in het historisch centrum van de stad duidelijk nog niet helemaal onder de knie. Of ze begrijpen de maatregel niet. Sinds 1 augustus mogen er alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale parkeervergunning op straat parkeren. Zaterdagnamiddag was het in ieder geval erg rustig in de stad. Door het snertweer, de vakantie of speelt het nieuwe parkeerbeleid op? [naar artikel]
In de stad Antwerpen wijzigt het parkeerbeleid vandaag drastisch, met name in de historische binnenstad. Op straat parkeren zal er in regel voorbehouden zijn voor bewoners en specifieke vergunninghouders, bezoekers moeten zich wenden tot parkeergarages, park-and-rides of alternatieve vervoersmiddelen. Bij de aankondiging enkele maanden geleden waren de reacties erg verdeeld. [naar artikel]
In de stad Antwerpen wijzigt het parkeerbeleid dinsdag drastisch, met name in de historische binnenstad. Op straat parkeren zal er in regel voorbehouden zijn voor bewoners en specifieke vergunninghouders, bezoekers moeten zich wenden tot parkeergarages, park-and-rides of alternatieve vervoersmiddelen. Bij de aankondiging enkele maanden geleden waren de reacties erg verdeeld. [naar artikel]
Er is controverse over het nieuwe parkeerbeleid van de gemeente Kontich. De blauwe zone werd fors uitgebreid. Wie in het centrum wil parkeren moet zijn parkeerschijf leggen. Een maatregel om het langparkeren tegen te gaan. Maar borden die daarop wijzen staan enkel aan de invalswegen naar het centrum. En zo lopen heel wat mensen een onverwachte boete op. [naar artikel]
De eerste dag van het nieuwe parkeerbeleid in Antwerpen is aangebroken. Vanaf vandaag mogen alleen nog buurtbewoners en mensen met een speciale vergunning in het historisch centrum van Antwerpen op straat parkeren. Wij gingen op pad door de stad om te kijken hoe dat verloopt. [naar artikel]
Het nieuwe parkeerbeleid van de stad Antwerpen leidt er nu al toe dat bedrijven verhuizen. HF Electronics is gespecialiseerd in radiocommunicatie, en is gevestigd op de Sint-Michielskaai. Een zone waar sinds dinsdag alleen nog bewoners op straat mogen parkeren. Dat is voor de klanten van HF Electronics geen optie, omdat het vaak om bijzonder zware spullen gaat. Daarom voelt de firma zich genoodzaakt om te verhuizen. [naar artikel]
In Bree is sinds 1 januari een nieuw parkeerbeleid van kracht. Met je bewonerskaart - een sticker om op je ruit te kleven- mag je in Bree alleen nog maar parkeren in je eigen zone. [naar artikel]
Een Britse vader is tot een boete van 150 pond (170 euro) veroordeeld omdat zijn vijfjarig spruitje limonade had verkocht zonder vergunning. Vier [naar artikel]
De Hasseltse correctionele rechtbank heeft dinsdag een 38-jarige man uit Peer bij verstek veroordeeld tot een effectieve boete van 12.000 euro omdat hij zonder de nodige vergunning een poederlakkerij runde. [naar artikel]
Stad Brugge heeft zijn nieuwe parkeerbeleid voorgesteld. Het centrum wordt één zone met beperkt betalend parkeren, de stadsrand blauwe zone. De bewonerskaart wordt vervangen door een digitale vergunning. “We geven de straat terug aan de inwoners.” [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.