Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Een elektrische auto, dat betekent anders rijden en vooral anders tanken. Toch hoeft u niet bang te zijn om een elektrische wagen aan te schaffen, dit zijn namelijk de opties. Elektrisch rijden, dat betekent dat u toch een en ander moet weten over laadpalen en abonnementen. Publiek of thuis? Het belangrijkste verschil in laadpalen is […] The post Elektrische auto’s moeten ook tanken: wat u moet weten over laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
De eerste vier elektrische laadpalen van het Brusselse elektrische laadpalen-netwerk ‘Charge.Brussels’ zijn dinsdag in Evere officieel ingehuldigd. De laadpalen voorzien 100 procent groene energie. [naar artikel]
Op 15 strategische plekken in Antwerpen komen er dertig laadpalen bij. De meeste daarvan in de binnenstad. Is het een goede zaak dat er meer plaats wordt gemaakt voor de elektrische auto? En mag dat nog een stap verder gaan? Lees: exclusieve parkeervakken voor elektrische auto’s? [naar artikel]
Discounter Lidl breidt zijn netwerk van elektrische laadpalen in ons land uit. Dat heeft de supermarktketen woensdag bekendgemaakt. Tegen eind dit jaar moet er op honderd winkelparkings een laadpaal staan. Vandaag telt de keten al 61 palen. Er komen er dit jaar dus nog 39 bij. Dat maakt dat Lidl tegen eind dit jaar 100 […] The post Lidl zet meer elektrische laadpalen appeared first on Business AM. [naar artikel]
08:18 Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Dat schrijf... [naar artikel]
Een elektrische auto is door de hoge kosten en langere laadtijden van publieke laadpalen, voor weinig mensen interessant. Als bedrijfswagen is een elektrische auto pas interessant als de auto zowel thuis als op de werkplaats opgeladen kan worden. [naar artikel]
Ooit een toekomstdroom, nu is het heel dichtbij: de betaalbare elektrische auto. Autojournalist Alain De Jong van Gocar vertelt aan Business AM van welke merken we heel binnenkort auto’s kunnen verwachten. Beluister hier het volledige interview met Alain De Jong: Onvoldoende laadpalen Uitgezoomd: zijn er wel voldoende laadpalen voor al deze elektrische auto’s? (evb) [naar artikel]
De Nederlandse staat gaat in samenwerking met zes regio’s honderdduizenden laadpalen aanleggen voor elektrische wagens. Alleen al de provincies Zeeland... The post Nederland lanceert megaplan voor elektrische auto: 1,7 miljoen laadpalen tegen 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Herk-de-Stad laat acht nieuwe laadpalen voor elektrische auto’s plaatsen. Daaraan kunnen in totaal zestien voertuigen elektriciteit komen tanken. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
12:22 De laadcapaciteit voor elektrische wagens in de publieke ruimte en op winkel- en bedrijfsparkings in Vlaanderen groeit maand na maand fors. Elke gemeente heeft vandaag publiek toegankelijke laadpalen,... [naar artikel]
Wie met de elektrische auto op vakantie naar het zuiden trok, werd de ‘highway to hell’ voorspeld, met frustrerende wachttijden aan laadstations. Op een paar zwarte zaterdagen na, is dat evenwel reuze meegevallen. Groeien de laadpalen nu plots wel als champignons uit de Franse grond? We zochten het uit. [naar artikel]
Er zijn zo’n 22.000 (semi-) publieke laadpunten in Vlaanderen. Daar moeten er nog zo’n 10.000 bij komen tegen 2025. Is onze regio daarmee voorbereid op de 350.000 elektrische wagens die er tegen dan zullen zijn? En wat als we straks en masse elektrisch rijden? De investeringen zijn er, al blijven er nu nog een pak ‘kale’ laadplekken over. In sommige gemeenten wil je op dit moment niet afhankelijk zijn van publieke laadpalen. Dat blijkt uit een exclusieve rondvraag van HLN in alle Vlaamse gemeenten. Wil u alles weten over laadpalen in uw gemeente? Lees het op uw gemeentepagina. [naar artikel]
Vlaanderen telt momenteel 33.000 elektrische laadpalen. Daarmee is het doel van de Vlaamse overheid al in zicht. “We zitten zelfs voor op schema”, verklaarde Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). [naar artikel]
Tegen het eind van dit decennium moeten in Vlaanderen 2.500 extra laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Elke gemeente zal over minstens één laadpaal moeten kunnen beschikken. Dat staat in een plan dat Bart Tommelein, Vlaams minister van energie, samen met de netbeheerders Eandis en Infrax heeft opgesteld. Het initiatief moet de populariteit van de […] The post Vlaanderen wil netwerk laadpalen gevoelig uitbreiden appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto's te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto’s te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen. Hij wil er in elke gemeente minstens één. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Er zullen dit jaar 246 nieuwe laadpalen - of 492 laadpunten - voor elektrische wagens geïnstalleerd worden langs de wegen van het Brussels gewest. Dat is een verdubbeling tegenover het huidige aantal, zo zegt Brussels minister van Energie Alain Maron (Ecolo) vandaag. Het bedrijf EnergyVision haalde het contract voor de laadpalen binnen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.