Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Nieuwsblad

Behalve Greenpeace wordt niemand echt blij van een rokende Maya de Bij

24/05/2018 - 05:57
"De nieuwste campagne van milieuorganisatie Greenpeace, waarin Maya de Bij reclame maakt voor sigaretten voor kinderen, is bij Studio 100 in het verkeerde keelgat geschoten. “Excuses zijn het minste wat we verwachten”, zegt een gepikeerde Hans Bourlon. “Daar is geen enkele goeie reden voor”, houdt Greenpeace vol."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Studio 100 dagvaardt Greenpeace in zaak van rokende Maya de Bij (31/05/2018 - Metro)

Studio 100 heeft Greenpeace gedagvaard in de zaak van de rokende Maya de Bij. Het entertainmentbedrijf uit Schelle eist concreet dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt. “We willen voorkomen dat er nog meer schade wordt aangericht”, zegt Jan Pieter Boodts van Studio 100. De heisa ontstond […] Het bericht Studio 100 dagvaardt Greenpeace in zaak van rokende Maya de Bij verscheen eerst op Metro. [naar artikel]


2. Studio 100 dagvaardt Greenpeace na rokende Maya De Bij. Ook JEP verbiedt de video (31/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

Studio 100 dagvaardt Greenpeace voor een procedure in kortgeding na de campagne van een rokende Maya De Bij. Het televisiebedrijf oordeelt dat het... [naar artikel]


3. Greenpeace haalt filmpjes van rokende Maya de Bij dan toch offline (28/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

Greenpeace heeft in alle stilte de filmpjes van een sigaretten rokende Maya de Bij offline gehaald. [naar artikel]


4. Studio 100 laat Greenpeace-filmpje met rokende Maya de Bij offline halen: ‘Schaamteloze campagne’ (28/05/2018 - De Standaard)

Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. ‘We moesten wel actie ondernemen’, stelt Studio 100-ceo Hans Bourlon. ‘Het filmpje heeft gewerkt’, reageert Greenpeace tevreden. [naar artikel]


5. Filmpjes met rokende Maya De Bij offline gehaald (28/05/2018 - De Morgen)

De Greenpeace-filmpjes met een rokende Maya De Bij zijn online niet meer te vinden. Studio 100 heeft ze via de socialemedianetwerken als Facebook en YouTube laten verwijderen.  [naar artikel]


6. Studio 100 laat filmpje van Greenpeace met rokende Maya de Bij offline halen (28/05/2018 - Knack)

Studio 100 heeft het filmpje van Greenpeace met een rokende Maya de Bij offline laten halen. Dat zeggen Greenpeace en Studio 100 maandagavond. [naar artikel]


7. "Tackle met de twee voeten vooruit": Studio 100 vindt Greenpeace-video van rokende Maya "totaal niet in proportie" (23/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

De actie waarin Greenpeace met een rokende Maya De Bij stelt dat charcuterie van Studio 100 ongezond zouden zijn, is "totaal niet in proportie" en... [naar artikel]


8. Studio 100 laat filmpjes van Greenpeace met rokende Maya de Bij offline halen (28/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

Greenpeace heeft de filmpjes van een sigaretten rokende Maya de Bij offline gehaald. Studio 100 heeft de beelden offline laten halen, melden beide... [naar artikel]


9. "Tackle met twee voeten vooruit": Studio 100 vindt Greenpeace-video van rokende Maya "totaal niet in proportie" (23/05/2018 - Het Laatste Nieuws)

De actie waarin Greenpeace met een rokende Maya De Bij stelt dat charcuterie van Studio 100 ongezond zou zijn, is "totaal niet in proportie" en... [naar artikel]


10. “Filmpje rokende Maya de Bij heeft geholpen om debat op gang te trekken” (17/04/2019 - Het Nieuwsblad)

De milieuorganisatie Greenpeace vindt het “geen probleem” dat ze van de rechtbank geen gebruik meer mag maken van de beelden van de rokende Maya de Bij. “Het filmpje heeft voor ons zijn doel meer dan bereikt”, zo klinkt het woensdag. [naar artikel]


11. Studio 100 eist excuses van Greenpeace voor rokende Maya de Bij (23/05/2018 - De Standaard)

Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes als Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]


12. Studio 100 eist excuses van Greenpeace voor rokende Maya de Bij (23/05/2018 - De Standaard)

Studio 100 kan de campagne van Greenpeace tegen de vleeswaren met zijn bekende figuurtjes al Plop en Maya de Bij, maar matig appreciëren. ‘Buiten proportie, excuses zijn op hun plaats,’ zegt ceo Hans Bourlon. [naar artikel]


13. Greenpeace zegt sorry voor campagne met Maya de Bij, "behalve aan Studio 100" (24/05/2018 - De Morgen)

Greenpeace wil nu toch zijn excuses aanbieden voor de campagne, waarin de organisatie Maya de Bij sigaretten heeft laten roken. Dat blijkt uit een reactie van Greenpeace op Twitter.  [naar artikel]


14. Studio 100 wil excuses van Greenpeace na rokende Maya de Bij (23/05/2018 - Knack)

Greenpeace lanceert vandaag een nieuwe campagne om Studio 100 aan te zetten, te stoppen met het maken van ongezonde charcuterie voor kinderen. [naar artikel]


15. Greenpeace opent nieuwe aanval op Studio 100 (12/06/2018 - De Morgen)

In een nieuwe video focust Greenpeace op overconsumptie van vlees. Daarbij richt het zich op kindercharcuterie, met name Samson- of Plopworst. Vorige maand nog verspreidde Greenpeace een video waarop een rokende Maya De Bij te zien was.  [naar artikel]


16. Studio 100 dagvaardt Greenpeace (01/06/2018 - De Tijd)

06:46 Studio 100, het entertainmentbedrijf van Gert Verhulst en Hans Bourlon, dagvaardt de milieuorganisatie Greenpeace in de zaak van de rokende Maya de Bij. ‘De imagoschade is te groot.’ [naar artikel]


17. Studio 100 sleept Greenpeace voor rechtbank (31/05/2018 - De Morgen)

Studio 100 zal dan toch Greenpeace dagvaarden voor het filmpje met een sigaretten rokende Maya de Bij. Studio 100 eist dat Greenpeace meteen zijn campagne stopzet, het filmpje en beelden laat verwijderen en excuses aanbiedt.  [naar artikel]


18. Studio 100 daagt Greenpeace voor de rechter na "exuberante" rookcampagne met Maya de Bij (31/05/2018 - VRT NWS)

Entertainmentbedrijf Studio 100 dagvaardt Greenpeace, nadat de milieuorganisatie een campagne lanceerde waarin een rokende Maya de Bij te zien was. Greenpeace wilde daarmee aanklagen dat Studio 100 via zijn populaire figuren ongezonde producten promoot bij jonge kinderen. Studio 100 heeft zelf het initiatief genomen om het campagnefilmpje te laten verwijderen van sociale media, maar laat het daar niet bij. "We hebben eerst de vriendelijke weg geprobeerd, maar er beweegt niks, en daarom gaan we verder", zegt Studio 100-CEO Hans Bourlon aan onze redactie.  [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!