Het centrum van de Britse hoofdstad Londen is vanaf vandaag een ultralage-emissiezone. Oude, vervuilende voertuigen mogen het gebied niet meer in. In 2021 wordt de zone nog uitgebreid. [naar artikel]
Op donderdag 1 februari is het precies een jaar geleden dat de stad Antwerpen als eerste in ons land op haar grondgebied een lage-emissiezone (LEZ) invoerde. De meest vervuilende voertuigen mogen sindsdien de binnenstad – het gebied binnen de Antwerpse ring en de wijk Linkeroever – niet meer in, op straffe van een boete. Of […] [naar artikel]
Op donderdag 1 februari is het precies een jaar geleden dat de stad Antwerpen als eerste in ons land op haar grondgebied een lage-emissiezone (LEZ) invoerde. De meest vervuilende voertuigen mogen sindsdien de binnenstad - het gebied binnen de Antwerpse ring en de wijk Linkeroever - niet meer in, op straffe van een boete. Of de luchtkwaliteit er tijdens dat eerste jaar al op vooruitgegaan is, is niet duidelijk, maar volgens het stadsbestuur is het aantal vervuilende wagens die de stad binnenrijden, wel al fors afgenomen. [naar artikel]
Dieselauto’s die in Brussel rijden stoten onevenredig veel luchtvervuilende stoffen uit. Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek van de emissie van 130.000 voertuigen in de hoofdstad in het najaar van 2020. De studie bevestigt dat het hoog tijd is om de meest vervuilende voertuigen geleidelijk aan uit het stadsverkeer te halen, zeggen de onderzoekers. [naar artikel]
Waals minister van Omgeving Céline Tellier (Ecolo) wil het verbod op de meest vervuilende wagens in Wallonië uitstellen tot 2025. Dat heeft ze dinsdag aangekondigd op LN24. De betrokken gezinnen hebben in volle crisis niet de middelen om een nieuwe wagen te kopen, zei ze. [naar artikel]
In Brussel hebben leden van de groep STOP SUV: Tyre Extinguishers de banden van zo’n 150 SUV’s laten leeglopen. “Het is gevaarlijk om zo’n grote, energieverslindende, vervuilende en gevaarlijke voertuigen te gebruiken terwijl er veel alternatieve oplossingen zijn.” [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet... [naar artikel]
Wie nog met zijn oude wagen de Londense binnenstad in wil, zal vanaf oktober een bijkomende heffing moeten betalen van 10 pond (11,7 euro). Dat [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.