De Europese Unie gaat de uitstootnormen van nieuwe auto's en bestelwagens aanscherpen. Vanaf 2030 zullen nieuwe auto's gemiddeld 37,5 procent... [naar artikel]
De Europese Unie gaat de uitstootnormen van nieuwe auto’s en bestelwagens aanscherpen. Dat zijn de lidstaten maandagochtend overeengekomen. Vanaf 2030 zullen nieuwe auto’s gemiddeld 37,5 procent minder CO2 mogen uitstoten dan in 2021, voor bestelwagens verstrengt de norm met gemiddeld 31 procent. [naar artikel]
De Europese autobouwersassociatie ACEA heeft kritiek op de nieuwe uitstootnormen voor auto's die de Europese Commissie voorgesteld heeft. Van de autobouwers wordt momenteel verlangd dat ze de gemiddelde uitstoot tegen 2021 inperken tot 95 gram CO2 per kilometer. Tegen 2025 en 2030 wil de Commissie daar respectievelijk 15 en 30 procent afdoen. Maar volgens de ACEA is 2025 te snel en laat dit niet genoeg tijd voor technische wijzigingen. De doelstelling tegen 2030 vindt de ACEA "bovenmaats veeleisend". [naar artikel]
Het akkoord dat de Europese lidstaten gisterenavond sloten over nieuwe uitstootnormen voor personenwagens en bestelwagens, "zal de Europese... [naar artikel]
Vlaams minister van Omgeving en Natuur Joke Schauvliege reageert ontgoocheld op het politieke akkoord dat de Europese lidstaten gesloten hebben over de reductie van de CO2-uitstoot door nieuwe auto’s tegen 2030. De EU-ministers kwamen overeen om, vertrekkende van de normen die tegen 2021 moeten worden gehaald, de CO2-uitstoot van personenwagens tegen 2030 met nog eens […] Het bericht Schauvliege betreurt gebrek aan Europese ambitie bij vastleggen nieuwe uitstootnormen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Gisteravond sloten de EU-lidstaten een akkoord voor 35 procent minder CO2 uitstoten tegen 2030. Het akkoord heeft gevolgen voor fabrikanten, “maar er is naast een luchtkwaliteitsdrive ook een economische drive en dus winstgevend”, zegt Kris Vanherle, onderzoeker bij Transport & Mobility. [naar artikel]
22:33 In oktober zijn er 15 procent minder nieuwe wagens ingeschreven in vergelijking met het jaar voordien. [naar artikel]
De Europese Commissie was niet bevoegd om de uitstootnormen voor nieuwe personenwagens milder te maken voor tests in reële rijomstandigheden. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie beslist na een klacht van de steden Brussel, Parijs en Madrid. De normen moeten binnen het jaar worden aangepast. Europa heeft al meer dan tien jaar uitstootnormen […] Het bericht Stad Brussel haalt slag thuis tegen mildere EU-uitstootnormen voor nieuwe personenwagens verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Europese Commissie was niet bevoegd om de uitstootnormen voor nieuwe personenwagens milder te maken. Dat heeft het Gerecht van de Europese Unie beslist na een klacht van de steden Brussel, Parijs en Madrid. De normen moeten binnen het jaar weer worden aangepast. [naar artikel]
De Europese Commissie gaat in beroep tegen het arrest van Gerecht van de Europese Unie over uitstootnormen voor nieuwe personenwagens. Dat arrest,... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.