Tijdens de aflevering van Drive van vandaag gingen Philippe en Jeffrey op stap door de wondere wereld van de hybride motoren. Plug-in hybride, zelfopladende hybride of mild hybride, vanaf nu weet je altijd het verschil! [naar artikel]
Wie naar een nieuwe auto zoekt met een ecologische motor, wordt om de oren geslagen met allerlei termen: naast volledig elektrische wagens kan je immers ook kiezen voor een hybride. Maar wat is het verschil tussen een gewone hybride en een plug-in hybride? En wat met die derde soort, die recent opgang maakt: de milde hybride. HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Een volledig elektrische Golf bestaat niet meer – de opvolger van de e-Golf is de ID.3 – maar voorts beschikt de Duitse hatchback nog over een gevarieerd aanbod aan motoren. Daaronder ook een plug-in hybride, gezien de populariteit van deze aandrijflijn relevanter dan ooit. HLN Drive deed de test. [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
De plug-in hybride motor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Morgen kan je kijken naar de laatste aflevering van het eerste seizoen van DRIVE. En we gaan eruit met een knaller: drie dreamcars racen op een circuit, de Audi Q4 e-tron wordt uitgebreid getest en we gaan na hoe je het zuinigste kan rijden met een plug-in hybride. [naar artikel]
De verkoop van plug-in hybride auto’s is vorig jaar fors gestegen. Hybride auto’s die ook aan de stekker kunnen worden opgeladen, zijn vooral populair als leasewagen, voor particulieren zijn ze nog altijd erg duur. Wij selecteerden voor u acht stekkerhybrides die de betaalbaarheid benaderen.Guido Cloostermans [naar artikel]
De klant heeft altijd gelijk. Als de Mitsubishi Outlander PHEV zowel in Europa als in de rest van de wereld de best verkochte plug-in hybride SUV is, wijst dat op én tevredenheid over zijn concept en (rij)kwaliteiten. [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Na 11 jaar wordt de befaamde rotatiemotor van Mazda terug tot leven gewekt. Deze keer als aandrijving voor een plug-in hybride voertuig. Het bedrijf hoopt zo dat de rotatiemotor een nieuwe rol zal spelen in het komende tijdperk van elektrificatie. [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Het aantal elektrische of plug-in hybride wagens in Vlaanderen stijgt wel, maar van een grote groene golf in het Vlaamse wagenpark is nog geen sprake. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-parlementslid Andries Gryffroy heeft opgevraagd bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). Zo rijden er momenteel 77.645 elektrische of plug-in hybride wagens rond tegenover zo'n 46.000 wagens vorig jaar. [naar artikel]
De opmars van plug-in hybride voertuigen en volledig elektrische auto’s heeft de gewone hybride auto, de zogenoemde full hybrid, wat in de schaduw gezet. Toch is de hybride auto voor velen nog steeds de gemakkelijkste en veelal ook meest betaalbare manier om de CO2-uitstoot te reduceren. Wij selecteerden voor u acht redelijk betaalbare hybride voertuigen die niet aan het stopcontact worden opgeladen en die toch, weliswaar beperkt, elektrisch kunnen rijden. [naar artikel]
Werknemers die met een plug-in hybride rijden, zouden via hun tankkaart gecontroleerd moeten worden of ze hun auto wel opladen. Daarvoor pleit Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Thomas More Hogeschool. “Als je verbruik vrij hoog is, wijst dat erop dat je je auto niet inplugt en heb je eigenlijk geen recht op het fiscale voordeel”, stelt Pecqueur in het Radio 1-programma “De wereld vandaag”. [naar artikel]
01:19 De verkoop van hybride auto’s boomt. Maar hun milieuvriendelijkheid - bij plug-in-hybrides - hangt af van hoe trouw de eigenaar zijn auto aan de stekker legt. [naar artikel]
Om de luchtkwaliteit in onze Belgische grootsteden te bevorderen, kunnen bestuurders van een plug-in hybride BMW 3 Reeks, 7 Reeks of X5 vanaf... [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Hybridewagens lijken in de overstap richting EV’s de ideale tussenstap. Er zijn echter heel wat verschillende soorten beschikbaar. De bekendste is ongetwijfeld de plug-in hybride, met een vrij grote batterij die je met een laadkabel moet opladen. Maar er zijn ook zelfopladende varianten. HLN Drive geeft zijn favorieten. [naar artikel]
De autosector is in volle transitie: van berlines en breaks naar SUV’s, van benzine en diesel naar elektrisch of op zijn minst (plug-in) hybride. Van die laatste soort zet HLN Drive er twee tegenover elkaar in een genadeloze dubbeltest. Wie haalt de overwinning binnen: de Toyota RAV4 of de Hyundai Tucson? [naar artikel]
Het aantal elektrische of plug-in hybride wagens in Vlaanderen stijgt wel, maar van een grote groene golf in het Vlaamse wagenpark is nog geen sprake. Dat blijkt uit cijfers die N-VA-parlementslid Andries Gryffroy heeft opgevraagd bij minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD). Zo rijden er momenteel 77.645 elektrische of plug-in hybride wagens rond tegenover zo’n 46.000 wagens vorig jaar. “Dit is een stevige stijging, maar wanneer je weet dat in Vlaanderen meer dan 3,5 miljoen personenwagens ingeschreven zijn, blijft het een klein aandeel,” aldus Gryffroy. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.