Bedrijfswagens worden vanaf 2020 wat duurder voor bedrijven. De regering verlaagt de aftrekbaarheid van bedrijfswagens. Die wordt nog meer afhankelijk van de CO2-uitstoot van de auto. [naar artikel]
Veel bedrijven moeten binnenkort meer geld ophoesten voor de bedrijfswagens van hun personeel. Oorzaak is een nieuwe richtlijn van de Btw-Administratie over de aftrek van btw-kosten voor bedrijfswagens. 'De werkgevers zullen de gevolgen voelen', waarschuwt Jochen Bessemans van werkgeversorganisatie VOKA. [naar artikel]
01:00 Bedrijfswagens zijn in een jaar tijd door een cocktail van kostenstijgingen bijna 20 procent duurder geworden. Bestuurders zitten klem. [naar artikel]
01:00 Bedrijfswagens met alleen een benzine- of dieselmotor worden dit jaar fors duurder voor de bestuurders. Het voordeel alle aard, waarop de gebruiker belasting moet betalen, dreigt in veel gevallen met ... [naar artikel]
De belasting op bedrijfswagens wordt voortaan berekend op basis van de CO2-uitstoot, de catalogusprijs en de leeftijd van de auto. Op bedrijfswagens die meer dan een jaar oud zijn, moet minder belasting betaald worden. Dat maakte minister van Financiën Steven Vanackere (CD&V) bekend. [naar artikel]
Komt er toch nog beweging in het dossier van de fossiele bedrijfswagens of rijdt de federale regering zich toch helemaal vast? Een goedkopere oplossing voor honderdduizenden werknemers werd op het laatste nippertje toch niet goedgekeurd, omdat Ecolo geen goedkopere treintickets uit de brand kon redden. Hoe moet het nu verder? “Als er niets gebeurt, dan worden de salariswagens uiteindelijk toch niet duurder." [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) heeft een concreet voorstel dat raakt aan de bedrijfswagens. Het systeem wordt daardoor voor werkgevers minder interessant. “Politici moeten kleur bekennen: dit zet de deur open om komaf te maken met de bedrijfswagens”, zegt expert Michel Maus. [naar artikel]
Wat als? Wat als het fiscale regime van de bedrijfswagens echt onder handen genomen zou worden? Welke gevolgen heeft dat dan, op ons loon, op onze mobiliteit, op het milieu? En willen werkgevers en werknemers dat wel? [naar artikel]
Bedrijven moeten weldra meer betalen voor de wagens voor hun personeel. Niet alleen het fiscaal voordeel voor elektrische auto's daalt, dat is ook het geval voor gewone benzine- en dieselwagens. Dat melden de kranten van Mediahuis vandaag. [naar artikel]
Minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) richt zijn pijlen op de bedrijfswagens om de verlaging van de vennootschapsbelasting te [naar artikel]
U zou denken dat een lockdown en thuiswerk ons doet nadenken over bedrijfswagens. Dat is ook zo: er zijn nooit meer bedrijfswagens op de weg gespot. In 2020 had 1 op 5 bedienden een bedrijfswagen. Dat weet HR-specialist Acerta. Dat is een stijging met 5 procent, toch opvallend in een jaar waarbij de auto grotendeels […] The post Meer bedrijfswagens in pandemiejaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
07:08 Bedrijfswagens zitten nog steeds in de lift. Door de war for talent zouden bedrijfswagens sneller in de strijd gegooid worden bij aanwervingen en loopbaangesprekken. [naar artikel]
Het aandeel bedrijfswagens in de dagelijkse files is immens groot. Bovendien horen we al heel lang dat bedrijfswagens te gemakkelijk worden [naar artikel]
België zou bedrijfswagens zwaarder moeten belasten, om dan met de opbrengst daarvan de loonkosten naar beneden te halen. Dat adviseert een studiedienst van de Europese Commissie na een onderzoek van de Belgische bedrijfswagens. [naar artikel]
Om de regeling van de bedrijfswagens erdoor te krijgen, heeft premier Alexander De Croo (Open VLD) allerhande dossiers samengebracht. Waardoor de bedrijfswagens nu geblokkeerd zit op een antifraudemaatregel in de vleessector. [naar artikel]
Komt er toch nog beweging in het dossier van de fossiele bedrijfswagens of rijdt de federale regering zich toch helemaal vast? Een goedkopere oplossing voor honderdduizenden werknemers werd op het laatste nippertje toch niet goedgekeurd, omdat Ecolo geen goedkopere treintickets uit de brand kon redden. Hoe moet het nu verder? “Als er niets gebeurt, dan worden de salariswagens uiteindelijk toch niet duurder." [naar artikel]
0,6 procent van de bedrijfswagens in België is elektrisch, blijkt uit een bevraging van Acerta bij werkgevers. Een vervijfvoudiging van de elektrische wagens in het Belgische bedrijfswagenpark, dat klinkt goed. Maar in totaal betekent dat nog steeds dat nauwelijks 0,6 procent van de bedrijfswagens elektrisch is, zeer weinig dus. Om tot die cijfers te komen, […] The post Half procent van de bedrijfswagens is elektrisch appeared first on Business AM. [naar artikel]
Een nieuwe studie van het planbureau toont de positieve impact van elektrische bedrijfswagens aan. Tegen 2040 zijn alle bedrijfswagens elektrisch, én dat is positief voor het klimaat en de staatskas. “De vergroening van de bedrijfswagens is duidelijk de noodzakelijke kickstart richting een volledig fossielvrij wagenpark en een betere luchtkwaliteit. En dit alles zonder ons budgettair in nesten te werken.” [naar artikel]
Op 1 januari 2021 ging het belastbare voordeel voor bedrijfswagens de hoogte in door een aanpassing van de referentie-uitstoot in de berekeningsformule. Dat kost u maandelijks al snel 10 euro netto. [naar artikel]
De gegevensbank waarmee de belasting op bedrijfswagens kan worden berekend, is eindelijk klaar. 'Auto-i' bevat de catalogusprijs en de prijs van de opties voor alle wagens. [naar artikel]
17:54 Het aantal bedrijfswagens op de Belgische wegen blijft groeien. En omdat bedrijfswagens zwaarder zijn dan een gemiddelde auto van een particulier, vormen ze vooral voor andere weggebruikers een groter... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.