Indrukwekkende luistercijfers voor Radio 2. Dagelijks luisteren ruim 1,3 miljoen Vlamingen, overwegend 55-plussers, naar de populairste VRT-zender. StuBru krijgt een stevige klap. [naar artikel]
De luistercijfers van het CIM zijn bekend. De resultaten zijn weinig verrassend: Radio 2 blijft de grootste, Qmusic blijft groeien en Studio Brussel daalt. [naar artikel]
Radio blijft een populair medium. Dat is de belangrijkste conclusie van de laatste CIM-luistercijfers. StuBru en Radio 1 krijgen een tikje, Qmusic en MNM gaan licht vooruit. Al bij al blijft het radiolandschap stabiel, maar met golfbewegingen. [naar artikel]
Qmusic is afgetekend de tweede grootste radiozender in Vlaanderen. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers voor de periode van 1 juli tot 31... [naar artikel]
Met een marktaandeel van 30,39 procent is Radio 2 de best beluisterde zender in het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt vandaag uit de nieuwe luistercijfers van het Centrum voor Informatie over Media (CIM), die via een nieuwe methodologie gemeten werden. De luistercijfers hebben betrekking op de periode van januari tot en met april 2018. Qmusic was […] Het bericht Radio 2 ook met nieuwe methodologie best beluisterde zender verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De luistercijfers van de Vlaamse radiozenders hebben de afgelopen maanden weinig schommelingen ondergaan. Radio 2 bleef van maart tot en met juni 2018 met grote voorsprong de best beluisterde zender met een marktaandeel van 31,22 procent. De commerciële zender Qmusic kwam met 12,60 procent opnieuw uit op de tweede plaats, gevolgd door MNM met 10,57 […] Het bericht Geen aardverschuivingen in radioland verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Radio2 en Qmusic blijven het Vlaamse radiolandschap domineren. Dat blijkt uit de meest recente CIM-luistercijfers, die zopas zijn bekendgemaakt. Radio2 haalt voor de periode september tot eind december van vorig jaar bij het ‘brede publiek’ (luisteraars 12 jaar en ouder) maar liefst 29,2% marktaandeel. Een jaar eerder was dat 29,9%. Qmusic klopt af op 12,9%. Een jaar eerder was dat 12,0%. Bij de zenderdoelgroep van 18 tot 44-jarigen is Qmusic de uitgesproken marktleider met 23,5%. [naar artikel]
Het Centrum voor informatie over de media (CIM) heeft vandaag de luistercijfers voor het najaar van 2018 bekend gemaakt. Radio 2 heerst nog steeds op eenzame hoogte, maar Studio Brussel wipt over Qmusic en wordt opnieuw de tweede grootste radiozender. [naar artikel]
Wat nu? Dat is de vraag die ze zich bij Studio Brussel stellen. De radiozender heeft in het voorjaar de laagste luistercijfers in meer dan tien jaar behaald. Daarmee zakt StuBru van de derde naar de zesde plaats. “Hier moeten we lessen uit trekken”, zegt Els Van de Sijpe, directeur radio en audio bij de VRT. [naar artikel]
Wat nu? Dat is de vraag die ze zich bij Studio Brussel stellen. De radiozender heeft in het voorjaar de laagste luistercijfers in meer dan tien jaar behaald. Daarmee zakt StuBru van de derde naar de zesde plaats. “Hier moeten we lessen uit trekken”, zegt Els Van de Sijpe, directeur radio en audio bij de VRT. [naar artikel]
De nieuwe luistercijfers bevestigen de trends van de voorgaande metingen. Het VRT-imperium brokkelt steeds meer af, Radio2 incasseerde de vijfde keer op rij verlies en zakt naar een nieuw dieptepunt. [naar artikel]
De ‘grootste familie van Vlaanderen’ wordt steeds kleiner. Al voor de vijfde meting op rij verliest VRT-zender Radio2 luisteraars. Van 28,3% vorig jaar, tot nog slechts 23,5% bij de laatste meting. Nog opvallend: klassieke zender Klara verliest bijna de helft van zijn luisteraars en Qmusic is de grote winnaar. [naar artikel]
Kleine revolutie in radiolandschap. Voor het eerst in ruim twee jaar tijd springt Qmusic over Studio Brussel en wordt zo de tweede grootste Vlaamse radiozender. Qmusic haalt 12,4 procent, StuBru blijft steken op 11,2 procent. Radio2 blijkt de grote slokop met ruim 30 procent van alle luisteraars ouder dan 12 jaar. [naar artikel]
De nieuwe luistercijfers zorgen voor enkele opmerkelijke cijfers. Radio 2 stopte de vrije val, MNM blijft in een neerwaartse spiraal, maar vooral bij Nostalgie gebeurden bizarre zaken. [naar artikel]
Studio Brussel heeft zijn marktaandeel in de periode van maart tot juni zien stijgen tot 11,5 procent bij het brede publiek, maar moet wel Qmusic voor zich dulden, dat zelf klom tot 11,8 procent. Radio 2 blijft de grootste zender, al zag die zijn marktaandeel dalen tot 29,8 procent. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). [naar artikel]
Studio Brussel heeft zijn marktaandeel in de periode van maart tot juni zien stijgen tot 11,5 procent bij het brede publiek (plus 12), maar moet wel Qmusic voor zich dulden, dat zelf klom tot 11,8 procent. Radio 2 blijft de grootste zender, al zag die zijn marktaandeel dalen tot 29,8 procent. Dat blijkt uit de jongste golf luistercijfers van het Centrum voor Informatie over de Media (CIM). [naar artikel]
Qmusic en Joe krijgen er dit najaar met Willy een broertje bij. De gloednieuwe digitale radiozender is gemaakt voor liefhebbers van het stevigere genre die bij Studio Brussel niet meer aan hun trekken komen. [naar artikel]
Voor het eerst moet Studio Brussel de collega's van MNM laten voorgaan in de luistercijfers. Ook Qmusic scoort beter dan de zender van Jan Van... [naar artikel]
De kans dat u vanaf september met een andere stem zult wakker worden, is groot. Na Qmusic en JOE gooit ook Studio Brussel zijn ochtendblok om. [naar artikel]
Qmusic dompelt zich deze week helemaal onder in de jaren negentig naar aanleiding van de Top 500 van de 90's. Daarom besloten Qmusic-dj's Sam De [naar artikel]
Qmusic-dj Sam De Bruyn kwam daarnet langs in de Qmusic-studio bij zijn collega's Maarten Vancoillie en Dorothee Dauwe om te vertellen over de [naar artikel]
Q2, het 'televisievriendje' van Qmusic is officieel gestart. Qmusic-dj's Maarten Vancoillie & Dorothee Dauwe hebben daarnet het officiële [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.