Beroepsvereniging Bakkers Vlaanderen is niet opgezet met de campagne "Brood, maar dan beter" van supermarktketen Delhaize. "De indruk wordt gewekt... [naar artikel]
De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa is op de vingers getikt door de Britse reclamewaakhond voor een advertentie waarin de maatschappij claimde dat ze de toekomst van het klimaat "beschermt". Die reclame gaf "een misleidende indruk van de impact van het bedrijf op het milieu", verklaart de Advertising Standards Authority (ASA). De reclame wordt verboden. [naar artikel]
Minister van consumenten Kris Peeters geeft aan zijn administratie de opdracht om na te gaan of het label Belbeef zich schuldig maakt aan misleidende reclame. “De traceerbaarheid van Belbeef wordt ondersteund door DNA en daar doen zich mogelijk problemen mee voor. We willen met het onderzoek nagaan of Belbeef de traceerbaarheid die het belooft, echt […] Het bericht Peeters laat onderzoeken of label Belbeef misleidende reclame is verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker lanceert een sensibiliseringscampagne om consumenten die misleidende reclame zien passeren op sociale media, bijvoorbeeld via influencers, aan te sporen om dat te melden via het meldpunt van de FOD Economie. Op lange termijn werkt De Bleeker samen met de sector aan een duidelijker wettelijk kader, kondigde ze aan op een persconferentie. [naar artikel]
Wereldwijd grijpen mama’s te snel naar flessenvoeding voor hun baby, stelt de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO). En dat is te wijten aan agressieve en misleidende reclame van de fabrikanten van die flessenmelk, gericht op zwangere vrouwen en ouders. “Deze toestanden moeten een halt toegeroepen worden.” [naar artikel]
In Sint-Truiden klagen enkele inwoners over misleidende reclame. De Truienaren kregen een folder in de bus waarin staat dat ze een waterontkalker van een bepaalde firma moeten kopen omdat in het leidingwater van de stad een veel te hoge concentratie kalk zou zitten. Volgens de klagers lijkt het bericht door de stadsdiensten zelf te zijn geschreven. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Zuhal Demir (N-VA) wil dat energiebedrijven stoppen met het verspreiden van misleidende informatie over de terugverdientijd van thuisbatterijen. Demir neemt onder meer Essent in het vizier, dat belooft dat je een thuisbatterij in 3 tot 5 jaar hebt terugverdiend. De minister wil dat Essent die "totaal misleidende" reclame offline haalt. Essent zelf begrijpt de kritiek niet, maar verwijderde de informatie "ter teken van goede trouw" voorlopig van zijn website. [naar artikel]
Het aantal klachten over misleidende reclame voor voedingssupplementen is op een jaar tijd verviervoudigd, van 46 in 2015 naar 183 vorig jaar. [naar artikel]
Verdwijnt de warme bakker stilaan uit ons straatbeeld? Bij de Vlaamse bakkerijfederatie zijn dit jaar nog zo’n 850 bakkers ingeschreven, tien jaar geleden waren dat er nog 1.500. Vooral bakkers die hun pensioen naderen, sluiten de deuren. En zij vinden vaak geen opvolging. Eddy Van Damme, voorzitter van Bakkers Vlaanderen legt uit waarom steeds minder bakkers warm lopen van een job als zelfstandige. [naar artikel]
Verdwijnt de warme bakker stilaan uit ons straatbeeld? Bij de Vlaamse bakkerijfederatie zijn dit jaar nog zo’n 850 bakkers ingeschreven, tien jaar geleden waren dat er nog 1.500. Vooral bakkers die hun pensioen naderen, sluiten de deuren. En zij vinden vaak geen opvolging. Eddy Van Damme, voorzitter van Bakkers Vlaanderen legt uit waarom steeds minder bakkers warm lopen van een job als zelfstandige. [naar artikel]
Corona Direct moet van reclamewaakhond JEP de publiciteit over de kilometerverzekering voor auto’s stopzetten. Volgens het spotje rij je de eerste 3.000 kilometer gratis. Een chauffeur die maar 1.500 euro per jaar aflegt, dacht dus dat hij de eerste twee jaar niet hoefde te betalen. Maar dat klopt niet. Hij diende en klacht in wegens misleidende reclame en kreeg nu gelijk. [naar artikel]
Iedere week zoekt Knack naar misleidende informatie op het internet. Een wetsvoorstel van Groen/Ecolo en CDH om reclame voor bepaalde wagens te verbieden, leidde tot scherpe reacties. Die baseerden zich echter op misleidende krantenkoppen. [naar artikel]
Steeds meer ambachtelijke bakkers komen in de problemen door de dure gasprijzen. Zo'n 80 procent van de Vlaamse bakkers werkt met gasovens en ze kunnen de gasfactuur nog amper betalen. Ze vragen steun van de overheid, anders dreigt een catastrofe, zegt de federatie Bakkers Vlaanderen. Een van de bezorgde bakkers is Manuel Foubert, zijn voorschotfactuur is van 400 naar 2.000 euro per maand gegaan. Bekijk hier de Journaalreportage. [naar artikel]
17:09 Reclame voor cryptomunten wordt in de toekomst gereguleerd. De beurswaakhond FSMA werkt aan regels die particuliere beleggers moeten beschermen tegen misleidende informatie. [naar artikel]
Bij winkelketen Delhaize zijn zaterdag negen van de 128 winkels in eigen beheer niet toegankelijk voor de klanten. Een videoboodschap van de ceo een dag voor een nieuwe verzoeningspoging zet kwaad bloed. [naar artikel]
Delhaize zet zijn prijzenoorlog verder. Zowel een gewoon als een boerenbrood kosten nog maar 1,49 euro, de prijs die we 10 jaar geleden bij de bakker betaalden. Tot woede van de warme bakker die nu al vecht om te overleven. [naar artikel]
Consumentenbelangenorganisatie, National Consumers League, confronteert Starbucks met een rechtszaak. Volgens de organisatie komt de koffiegigant zijn standpunten van ethisch verantwoorde koffiebronnen niet na, wat resulteert in valse en misleidende informatie voor de klanten. [naar artikel]
De Zuid-Koreaanse antitrusttoezichthouder heeft Tesla een boete van 2,2 miljoen dollar opgelegd wegens misleidende reclame. De essentie: Tesla heeft valselijk het rijbereik en de oplaadsnelheid van zijn elektrische auto’s bij koud weer in zijn advertenties overdreven, aldus de Zuid-Koreaanse Fair Trade Commission (KFTC) dinsdag in een verklaring. Extreme temperaturen De achtergrond: Het probleem van de […] [naar artikel]
Naar schatting 18% van de bakkers in Vlaanderen doet de deuren rond de feestdagen dicht. Dat zegt beroepsfederatie Bakkers Vlaanderen. “Het is een tendens die al enkele jaren merkbaar is. Ook bakkers snakken wel eens naar rust in deze periode.” [naar artikel]
14:08 De striktere franchisecontracten van Delhaize zetten kwaad bloed bij 100 bestaande zelfstandige winkeluitbaters. [naar artikel]
Volgens Ferrero had Delhaize een leugenachtige en misleidende campagne gevoerd tegen Nutella. Het hof van beroep geeft de fabrikant gelijk. [naar artikel]
Een affiche van de socialistische vakbond ABVV met daarop reclame voor de workshop ‘Hoe behoud ik mijn werkloosheidsuitkering’ zet kwaad bloed. Onder meer Voka, het Vlaamse Netwerk van Ondernemingen, reageert misnoegd. [naar artikel]
De Autoriteit voor Financiële Diensten en Markten FSMA werkt regels uit rond reclame voor virtuele munten. Dat zegt woordvoerder Johan Corthouts. De beurswaakhond zal zo voor het eerst kunnen optreden tegen misleidende reclamecampagnes voor Bitcoin, Ethereum en co. [naar artikel]
Brouwer AB InBev moet van een rechter in Wisconsin stoppen met het verspreiden van “misleidende” reclame voor Bud Light. In sommige advertenties, waarvan de campagne startte tijdens de populaire Superbowl, suggereert AB InBev dat de light-bieren van concurrent MillerCoors maïssiroop zouden bevatten. MillerCoors trok daarop naar de rechter. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.