13:40 Om de grote stroom nieuwe elektrische auto’s de komende jaren ook te kunnen opladen moeten honderdduizenden nieuwe laders worden geplaatst. [naar artikel]
“Het is veel gemakkelijker om over te schakelen naar een elektrisch wagenpark dan om de bedrijfswagen af te schaffen.” Het is een van de adviezen van de Vlaamse ingenieursvereniging IE-net die bestudeerde hoe we de klimaatdoelstellingen kunnen halen. Maar hoe realistisch is hun advies en wat moet er allemaal gebeuren om zo snel als mogelijk werk te maken van de omschakeling naar elektrische auto’s? [naar artikel]
Als het van informateur Paul Magnette afhangt, zijn bedrijfswagens op diesel en benzine binnen drie jaar ten dode opgeschreven. Zijn voorstel: maak... [naar artikel]
De autosector reageert niet onverdeeld tevreden op het regeringsakkoord over de vergroening van de bedrijfswagens. Koepelfederatie Mobia pleit alvast voor een duidelijk plan voor de uitrol van de nodige laadpalen. Ze vindt het voorts niet kunnen dat ook motorfietsen getroffen worden. [naar artikel]
Als alle bedrijfswagens elektrisch worden, zijn er voor honderden miljoenen, misschien zelfs miljarden, euro investeringen nodig in het netwerk.... [naar artikel]
De bedrijfswagen is opnieuw een hot topic geworden in de Wetstraat. De reden? De subsidies voor elektrische wagens zouden wel eens een groot gat kunnen slaan in de begroting. HLN Drive analyseert het probleem. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Tegen het einde van dit decennium moeten in België 11.550 laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Dat is een absolute voorwaarde om te garanderen dat het Belgische autopark voor 2 procent uit elektrische exemplaren zou kunnen bestaan. Dat blijkt uit een studie van het bureau Sia Partners, waar de link wordt gelegd tussen de vloot […] The post België moet ruim elfduizend elektrische laadpalen installeren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.