Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Laatste Nieuws

Geen enkele West-Europese politicus geeft meer uit: Tom Van Grieken spendeert meer dan 200.000 euro aan advertenties op sociale media

05/07/2022 - 19:13
"Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft dit jaar reeds 219.059 euro uitgegeven aan advertenties op Instagram en Facebook, waarmee hij de West-Europese politicus is die het meest uitgeeft. Dat schrijft Knack dinsdag op zijn website op basis van cijfers van AdLens, een organisatie die onderzoek doet naar politieke advertenties op Facebook."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Tom Van Grieken West-Europese politicus die meest uitgeeft aan Facebook (05/07/2022 - Het Nieuwsblad)

Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft dit jaar reeds 219.059 euro uitgegeven aan advertenties op Instagram en Facebook, waarmee hij de West-Europese politicus is die het meest uitgeeft. Dat schrijft Knack dinsdag op zijn website op basis van cijfers van AdLens, een organisatie die onderzoek doet naar politieke advertenties op Facebook. [naar artikel]


2. Strengere regels in de maak voor politieke advertenties op sociale media (01/02/2023 - VRT NWS)

In het Europees Parlement wordt de komende dagen gedebatteerd én gestemd over nieuwe regels voor politieke advertenties op sociale media. Onder meer politieke partijen kunnen dankzij de gigantische dataverzameling van sociale media-bedrijven heel gericht advertenties sturen naar kleine groepen mensen. Dat wordt niet verboden, maar advertenties sturen op basis van etnische achtergrond, godsdienst, seksuele geaardheid en andere ‘gevoelige’ gegevens, zou niet meer mogen. [naar artikel]


3. Politieke partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media (11/01/2023 - Het Nieuwsblad)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]


4. Ook jongerenpartijen geven massaal veel geld uit aan sociale media: op vijf jaar tijd al meer dan 140.000 euro (11/12/2023 - Gazet van Antwerpen)

Ze komen lang niet in de buurt van wat hun moederpartijen aan reclame kopen op sociale media, maar ook de zeven jongerenbewegingen doen hun duit in het zakje op sociale media. Volgens een onderzoek van studentenblad ‘Veto’ gaven ze sinds april 2019 meer dan 140.000 euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram. En in tegenstelling tot de bij moederpartijen is het niet Vlaams Belang Jongeren (VBJ) of Jong N-VA dat riant op 1 prijkt. [naar artikel]


5. Vlaams Belang en N-VA geven 3,4 miljoen euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram en zijn zo Europese koplopers (16/01/2024 - VRT NWS)

Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]


6. Politieke partijen spendeerden vorig jaar 5 miljoen euro aan advertenties op sociale media (11/01/2023 - Het Laatste Nieuws)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]


7. Politieke partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media, N-VA absolute koploper (ook Europees) (11/01/2023 - VRT NWS)

Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]


8. Meer dan 23 miljoen euro sinds 2020: nergens in Europa spenderen politieke partijen zo veel aan online advertenties (16/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]


9. België kampioen in politieke advertenties op sociale media (11/01/2023 - De Tijd)

18:40 Belgische politieke partijen geven een recordbedrag van samen 5 miljoen euro uit aan advertenties op sociale media, waarmee ons land kampioen is in Europa. Het ziet er niet naar uit dat snel veranderi... [naar artikel]


10. Ophef na tweet Tom Van Grieken (Vlaams Belang): “Shame on you” (23/05/2017 - Gazet van Antwerpen)

Na de aanslag in Manchester hebben verscheidene politici hun medeleven betuigd op sociale media. Dat deed ook politicus Tom Van Grieken. De partijvoorzitter van Vlaams Belang stuurde echter ook andere - meer kritische - boodschappen de wereld in. En die tweets zorgden dinsdag voor de nodige ophef. [naar artikel]


11. Grieken halen opnieuw miljarden euro’s af van bankrekeningen (17/02/2017 - Het Belang van Limburg)

Sinds begin dit jaar hebben de Grieken meer dan 2,7 miljard euro van hun bankrekeningen gehaald, zo melden Griekse media. Oorzaak is nieuwe onzekerheid als gevolg van de discussies over de schuldenlast van de Grieken en de terugkeer van de Grexit-vrees. [naar artikel]


12. Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media  (11/01/2023 - Knack)

N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media  appeared first on Knack. [naar artikel]


13. FSMA waarschuwt voor proptrading: wat is dat juist? (13/03/2024 - Express)

De financiële waakhond FSMA laat weten dat proptrading, oftewel “een spelletje schaduwbeleggen”, aan een opmars bezig is. De toezichthouder legt uit waarom je best niet reageert op dergelijke aanbiedingen. Context: Wat is proptrading? Meer en meer advertenties over proptrading op sociale media Details: De FSMA waarschuwt voor dergelijke ondernemingen omdat het aantal advertenties op sociale media over proptrading […] [naar artikel]


14. Vlaams Belang gaf in 2023 net meer uit aan sociale media dan N-VA (16/01/2024 - Het Laatste Nieuws)

De politieke partijen gaven in 2023 in totaal 6 miljoen euro uit aan politieke advertenties op Meta (Facebook en Instagram), een miljoen meer dan het jaar voordien. Zo blijkt uit het jaarlijkse AdLens-rapport. Vlaams Belang wipt over N-VA als grootste adverteerder met 1.688.244 euro (+44%) of ruim 8.000 euro meer dan N-VA, die 2 procent minder uitgaf dan in 2022. Op 3 staat PVDA met een uitgave van 637.752 euro (+43%) in Vlaanderen en 179.682 euro (-28%) in Franstalig België. De partij voert de rangschikking aan Franstalige kant aan. [naar artikel]


15. Vrouw van Kanye West mag van hem niet meer op sociale media, omgeving reageert ongerust (29/01/2024 - Gazet van Antwerpen)

Een bijzonder verzoek van Kanye West (46) aan zijn vrouw Bianca Censori (29): ze mag zich niet meer op sociale media begeven. De rapper eist dat voor haar eigen welzijn, zegt hij. [naar artikel]


16. Vooruit wil politieke advertenties op sociale media verbieden (16/01/2024 - VRT NWS)

Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Partijvoorzitster Melissa Depraetere heeft daarover vorige week al een wetsvoorstel in de Kamer. [naar artikel]


17. Politieke partijen geven 2,4 miljoen euro uit aan online advertenties (09/06/2023 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]


18. Vrouw van Kanye West mag niet meer op sociale media van rapper, omgeving reageert ongerust (29/01/2024 - Het Belang van Limburg)

Een bijzonder verzoek van Kanye West (46) aan zijn vrouw Bianca Censori (29). Die mag zich niet meer op sociale media begeven. De rapper zegt dat hij dit eist voor haar welzijn. [naar artikel]


19. Vlaamse politieke partijen geven meer dan 800.000 euro uit aan online-advertenties (17/05/2019 - VRT NWS)

De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]


20. Ophef na tweet partijvoorzitter Vlaams Belang: “Spijkerbom. Jonge meisjes. Maar we blijven tolerant, dat moet van onze media en overheid” (23/05/2017 - Het Nieuwsblad)

Na de aanslag in Manchester hebben verscheidene politici hun medeleven betuigd op sociale media. Dat deed ook politicus Tom Van Grieken. De partijvoorzitter van Vlaams Belang stuurde echter ook andere - meer kritische - boodschappen de wereld in. En die tweets zorgden dinsdag voor de nodige ophef. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!