Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken heeft dit jaar reeds 219.059 euro uitgegeven aan advertenties op Instagram en Facebook, waarmee hij de West-Europese politicus is die het meest uitgeeft. Dat schrijft Knack dinsdag op zijn website op basis van cijfers van AdLens, een organisatie die onderzoek doet naar politieke advertenties op Facebook. [naar artikel]
In het Europees Parlement wordt de komende dagen gedebatteerd én gestemd over nieuwe regels voor politieke advertenties op sociale media. Onder meer politieke partijen kunnen dankzij de gigantische dataverzameling van sociale media-bedrijven heel gericht advertenties sturen naar kleine groepen mensen. Dat wordt niet verboden, maar advertenties sturen op basis van etnische achtergrond, godsdienst, seksuele geaardheid en andere ‘gevoelige’ gegevens, zou niet meer mogen. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan de VRT. Volgens hem lijkt het alsof we in een permanente verkiezingscampagne zitten. “We krijgen buiten de verkiezingen meer propaganda binnen dan tijdens de verkiezingen”, aldus Steurs. [naar artikel]
Ze komen lang niet in de buurt van wat hun moederpartijen aan reclame kopen op sociale media, maar ook de zeven jongerenbewegingen doen hun duit in het zakje op sociale media. Volgens een onderzoek van studentenblad ‘Veto’ gaven ze sinds april 2019 meer dan 140.000 euro uit aan advertenties op Facebook en Instagram. En in tegenstelling tot de bij moederpartijen is het niet Vlaams Belang Jongeren (VBJ) of Jong N-VA dat riant op 1 prijkt. [naar artikel]
Opnieuw geven Belgische partijen veel geld uit aan politieke advertenties op Facebook en Instagram. Ze gaven in 2023 zo’n 6 miljoen euro uit, 1 miljoen meer dan in 2022. Dit blijkt uit onderzoek van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. Vlaams Belang en N-VA zijn samen goed voor de helft van alle uitgaven. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media, aan VRT NWS. [naar artikel]
Alle Belgische politieke partijen hebben vorig jaar samen 5 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op Facebook en Instagram. Dat zegt onderzoeker Jan Steurs van AdLens, een collectief dat politieke advertenties onderzoekt op sociale media. N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. Ook in Europa. [naar artikel]
Twijfelt u nog dat de verkiezingscampagne echt uit de startblokken geschoten is? Zelfs in 2023 draaide het op sociale media al op volle toeren, want alle politieke partijen samen spendeerden samen miljoenen aan advertenties. Heeft dat ook een effect of is het gewoon geld dumpen in een bodemloze put? “Geert Wilders heeft geen euro geïnvesteerd in online advertenties en toch heeft hij de Nederlandse verkiezingen gewonnen.” [naar artikel]
18:40 Belgische politieke partijen geven een recordbedrag van samen 5 miljoen euro uit aan advertenties op sociale media, waarmee ons land kampioen is in Europa. Het ziet er niet naar uit dat snel veranderi... [naar artikel]
Na de aanslag in Manchester hebben verscheidene politici hun medeleven betuigd op sociale media. Dat deed ook politicus Tom Van Grieken. De partijvoorzitter van Vlaams Belang stuurde echter ook andere - meer kritische - boodschappen de wereld in. En die tweets zorgden dinsdag voor de nodige ophef. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar hebben de Grieken meer dan 2,7 miljard euro van hun bankrekeningen gehaald, zo melden Griekse media. Oorzaak is nieuwe onzekerheid als gevolg van de discussies over de schuldenlast van de Grieken en de terugkeer van de Grexit-vrees. [naar artikel]
N-VA en Vlaamse Belang zijn de absolute koplopers in uitgaven. N-VA spendeerde vorig jaar ruim 1,7 miljoen euro aan advertenties aan Facebook en Instagram, allebei eigendom van Meta, het bedrijf van Mark Zuckerberg. Gevolgd door ruim 1,1 miljoen euro van Vlaams Belang. Beide partijen gaven zo ook nog eens ettelijke honderdduizenden euro meer uit dan […] The post Partijen geven recordbedrag uit aan advertenties op sociale media appeared first on Knack. [naar artikel]
De financiële waakhond FSMA laat weten dat proptrading, oftewel “een spelletje schaduwbeleggen”, aan een opmars bezig is. De toezichthouder legt uit waarom je best niet reageert op dergelijke aanbiedingen. Context: Wat is proptrading? Meer en meer advertenties over proptrading op sociale media Details: De FSMA waarschuwt voor dergelijke ondernemingen omdat het aantal advertenties op sociale media over proptrading […] [naar artikel]
De politieke partijen gaven in 2023 in totaal 6 miljoen euro uit aan politieke advertenties op Meta (Facebook en Instagram), een miljoen meer dan het jaar voordien. Zo blijkt uit het jaarlijkse AdLens-rapport. Vlaams Belang wipt over N-VA als grootste adverteerder met 1.688.244 euro (+44%) of ruim 8.000 euro meer dan N-VA, die 2 procent minder uitgaf dan in 2022. Op 3 staat PVDA met een uitgave van 637.752 euro (+43%) in Vlaanderen en 179.682 euro (-28%) in Franstalig België. De partij voert de rangschikking aan Franstalige kant aan. [naar artikel]
Een bijzonder verzoek van Kanye West (46) aan zijn vrouw Bianca Censori (29): ze mag zich niet meer op sociale media begeven. De rapper eist dat voor haar eigen welzijn, zegt hij. [naar artikel]
Vooruit pleit voor een volledig verbod op advertenties van politieke partijen op sociale media. Partijvoorzitster Melissa Depraetere heeft daarover vorige week al een wetsvoorstel in de Kamer. [naar artikel]
De Vlaamse politieke partijen hebben dit jaar al zowat 2,4 miljoen euro uitgegeven aan advertenties op sociale media. Dat meldt AdLens, een collectief van onderzoekers. [naar artikel]
Een bijzonder verzoek van Kanye West (46) aan zijn vrouw Bianca Censori (29). Die mag zich niet meer op sociale media begeven. De rapper zegt dat hij dit eist voor haar welzijn. [naar artikel]
De Vlaamse partijen gebruiken massaal advertenties op Facebook en Google om kiezers te overtuigen, dat blijkt uit cijfers van de twee bedrijven. Vooral Vlaams Belang investeert fors, sinds begin maart heeft de partij meer dan 400.000 euro uitgegeven aan Facebook-advertenties. [naar artikel]
Na de aanslag in Manchester hebben verscheidene politici hun medeleven betuigd op sociale media. Dat deed ook politicus Tom Van Grieken. De partijvoorzitter van Vlaams Belang stuurde echter ook andere - meer kritische - boodschappen de wereld in. En die tweets zorgden dinsdag voor de nodige ophef. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.