De Franse supermarktketen Carrefour bevriest in haar thuisland de prijzen van honderd essentiële producten gedurende honderd dagen. Zo wil de groep "bijdragen aan het koopkrachtbehoud van de Fransen" te midden van torenhoge inflatie. [naar artikel]
De Franse supermarktgroep Carrefour gaat in zijn thuisland de prijzen bevriezen van 100 basisproducten van het huismerk. In ons land wordt aan een gelijkaardige actie gewerkt, maar meer details daarover zijn er voorlopig niet. [naar artikel]
Lees dit artikel: Argentinië bevriest prijzen van1.200 producten om inflatie te bedwingen De Argentijnse regering heeft met de private sector een akkoord gesloten om de prijzen van meer dan 1.200 consumptiegoederen voor drie maanden te bevriezen. Zo hoopt de regering de forse inflatie te bedwingen. De prijzen zijn sinds begin dit jaar al met 37 procent gestegen. Het is vooral voor voedings- en onderhoudsproducten dat de prijzen […] Lees dit artikel: Argentinië bevriest prijzen van1.200 producten om inflatie te bedwingen [naar artikel]
Carrefour pakt opnieuw uit met een actie waarbij de prijzen van 100 producten van het huismerk voor 100 dagen geblokkeerd worden. Klinkt mooi, maar hoe interessant is dat echt voor ons winkelbudget? En betekent een vaste prijs gedurende 100 dagen ook de laagste prijs op de markt? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet heeft enkele bedenkingen bij de actie én wij vergeleken de geblokkeerde prijzen van Carrefour met die in vijf andere supermarkten om de proef op de som te nemen. [naar artikel]
Carrefour lanceert vanaf vandaag/woensdag opnieuw een actie waarbij de prijzen van honderd producten van het huismerk voor honderd dagen worden vastgeklikt. Dat meldt de supermarktketen in een persbericht. De actie loopt tot en met 23 april en heeft als doel om “klanten in staat te stellen om dagdagelijkse activiteiten voort te zetten zonder beperkingen”, klinkt het. [naar artikel]
Bij Carrefour zijn nu al langer dan een maand geen producten van PepsiCo meer te koop. De retailer en het voedingsconcern raken het niet eens over de prijzen. “De besprekingen zijn nog steeds gaande”, zegt een woordvoerster van Carrefour België. [naar artikel]
Carrefour gaat geleidelijk de producten van PepsiCo uit de rekken halen. Het supermarktbedrijf vindt de prijzen van de producent van onder meer Pepsi frisdrank en Lay’s chips “onaanvaardbaar”. Dat schrijft ‘La Libre Belgique’ en bevestigt Carrefour donderdag. De beslissing volgt na een gelijkaardige stap van Carrefour Frankrijk. [naar artikel]
Carrefour pakt opnieuw uit met een actie waarbij de prijzen van 100 producten van het huismerk voor 100 dagen geblokkeerd worden. Klinkt mooi, maar hoe interessant is dat echt voor ons winkelbudget? En betekent een vaste prijs gedurende 100 dagen ook de laagste prijs op de markt? Retailexpert Pierre-Alexandre Billiet heeft enkele bedenkingen bij de actie én wij vergeleken de geblokkeerde prijzen van Carrefour met die in vijf andere supermarkten om de proef op de som te nemen. [naar artikel]
Door de hoge inflatie van het voorbije jaar lopen de spanningen tussen winkelketens en leveranciers op. Die laatsten willen de hogere kosten doorrekenen aan de eindgebruiker, terwijl de winkels de prijzen net zo laag mogelijk willen houden. Zo zijn prijsonderhandelingen tussen PepsiCo en Carrefour op niets uitgedraaid. De producten van de voedingsgigant zijn daarom niet langer beschikbaar in de winkels van de supermarktketen. Waarom is dit belangrijk? Er zijn heel wat winkelketens actief in ons land. De concurrentiestrijd is dan ook snoeihard. De winkels staan dus niet te springen om de prijzen naar boven bij te stellen. Daardoor liggen ze soms op ramkoers met de leveranciers. In het nieuws: De kans is groot dat je geen producten van PepsiCo meer in de schappen van Carrefour België vindt. Enkel de beschikbare voorraden worden nog verkocht. Het gaat onder meer over de merken Lay’s, Quaker, Pepsi en Doritos. De winkelketen gaat niet akkoord met de prijsstijgingen die de multinational wil doorvoeren. Volgens Carrefour zijn de prijzen de voorbije twee jaar door de hoge inflatie al voldoende opgelopen. Carrefour stopt niet alleen in ons land de verkoop van PepsiCo-producten. Ook in Frankrijk, Italië en Spanje heeft de keten de verkoop van die producten tijdelijk gestaakt. “We zijn al maanden in gesprek met Carrefour en we blijven te goeder trouw proberen om ervoor te zorgen dat onze producten beschikbaar zijn”, laat een woordvoerder van PepsiCo weten aan The Wall Street Journal. Opgemerkt: De discussie tussen Carrefour en PepsiCo legt de winkelketen alvast geen windeieren. Die profileert zich nu volop als de “beschermer van de koopkracht van zijn klanten.” Colruyt vs. Unilever Terugblik: Ook tussen Colruyt en Unilever is er een discussie over de prijzen van bepaalde producten aan de gang. De winkelketen liet vorige maand weten dat de producten van Zwan en Knorr tijdelijk niet beschikbaar zijn. Colruyt, die zich maar al te graag profileert als absolute prijsbreker, schrapt nu en dan producten uit zijn aanbod als gevolg van vastgelopen prijsonderhandelingen. Zo waren er onlangs nog discussies met AB InBev waardoor bieren als Jupiler en Stella Artois niet meer in voorraad waren. The post Opnieuw ligt een winkelketen op ramkoers met een leverancier: geen producten van PepsiCo meer in Carrefour appeared first on Newsmonkey. [naar artikel]
Carrefour gaat geleidelijk de producten van PepsiCo uit de rekken halen. Het supermarktbedrijf vindt de prijzen van de producent van onder meer Pepsi frisdrank en Lays chips “onaanvaardbaar”. Dat schrijft La Libre Belgique en bevestigt Carrefour donderdag. De beslissing volgt na een gelijkaardige stap van Carrefour Frankrijk. [naar artikel]
De winkelketen Carrefour bevriest zijn prijzen sinds begin deze maand tot 31 december. Dat kondigt het bedrijf donderdagochtend aan. Verse... The post Carrefour verhoogt prijzen niet meer tot eind dit jaar appeared first on Business AM. [naar artikel]
Lees dit artikel: Netflix verhoogt prijzen in België Netflix heeft zijn prijzen in België opgetrokken. De streamingdienst verhoogde voor het eerst sinds zijn lancering in België in 2014 de prijs van de goedkoopste formule: 7,99 euro wordt 8,99 euro. Voor nieuwe abonnees gelden de hogere prijzen meteen, bestaande klanten volgen geleidelijk. Het “basic”-abonnement (Standard Definition en maximaal één stream) gaat van 7,99 euro […] Lees dit artikel: Netflix verhoogt prijzen in België [naar artikel]
De Argentijnse regering heeft met de private sector een akkoord gesloten om de prijzen van meer dan 1.200 consumptiegoederen voor drie maanden te bevriezen. Zo hoopt de regering de forse inflatie te bedwingen. De prijzen zijn sinds begin dit jaar al met 37 procent gestegen. [naar artikel]
Retailspecialisten zien de toekomst somber in voor de Nederlandse supermarktketen Jumbo in België. Maar aan het filiaal van Jumbo in Rijkevorsel was er vrijdag bij de klanten alvast geen pessimisme merkbaar. “Heel wat producten zijn hier merkelijk goedkoper”, zegt Liesbeth Krols (40) uit Wortel (Hoogstraten). [naar artikel]
Carrefour verlaagt de prijzen van een honderdtal producten in ons land. Het is de tweede maand op rij dat de Franse supermarktketen prijzen verlaagt. [naar artikel]
Supermarktketen Carrefour verlaagt de prijzen van tot 100 producten in zijn winkels. De supermarktketen belooft in de komende weken bovendien bijkomende afslag. [naar artikel]
12:29 Supermarktketen Carrefour maakt tot eind dit jaar 1.000 producten goedkoper. Zo wordt de concurrentie in het Belgische supermakrtenlangschap opnieuw groter. [naar artikel]
Carrefour verlaagt de prijzen van een honderdtal producten in ons land. Het is de tweede maand op rij dat de Franse supermarktketen prijzen verlaagt. [naar artikel]
Carrefour verlaagt tijdelijk de prijzen van 1.000 producten in ons land. Dat heeft de supermarktketen dinsdag bekendgemaakt. [naar artikel]
Carrefour verlaagt tijdelijk de prijzen van 1.000 producten in ons land. De prijsverlaging gaat morgen in en geldt tot eind juni. In november... [naar artikel]
Carrefour verlaagt tijdelijk de prijzen van 1.000 producten in ons land. En ook Mobile Vikings, de telecomoperator van mediagroep DPG... The post Carrefour en Mobile Vikings verlagen prijzen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Alles lijkt tegenwoordig vooral duurder te worden, maar IKEA gaat daar als een echte Zweedse zalm recht tegenin. Na een eerdere prijsverlaging van 750 producten, verlaagt IKEA België vanaf 1 februari de prijzen van nog eens 2.600 producten. Het gaat volgens de keten om meer dan een vierde van het totale gamma. IKEA wil naar eigen zeggen “alledaagse meubels en woonaccessoires toegankelijker en betaalbaarder maken voor zoveel mogelijk mensen”. De opmerkelijke zet is daarmee goed voor onze portemonnee. Maar ook voor die van IKEA zelf uiteraard. [naar artikel]
Is er een nieuwe prijzenoorlog begonnen onder de supermarkten? Carrefour kondigt aan dat het minstens tot het einde van het jaar de prijs van meer dan 1.000 producten uit zijn gamma verlaagt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.