Vanaf 1 januari mag u met een vervuilende auto niet meer rondrijden in het Brussels Gewest. Alle negentien Brusselse gemeenten zullen vanaf dan één grote lage-emissiezone zijn. Het is de grootste lage-emissiezone van België, zes keer groter dan de lage-emissiezone in Antwerpen. Het Brussels parlement heeft de lage-emissiezone vandaag officieel goedgekeurd. [naar artikel]
De strengere normen om de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen binnen te rijden, treffen ook vrijwilligers bij de ambulancediensten. Hanne Immers is er de dupe van, zegt ze. Als vrijwilliger rijdt ze met haar eigen wagen tot op haar standplaats op Linkeroever die binnen de LEZ ligt. Nu de nieuwe norm van kracht is, gaat het vrijwilligerswerk haar geld kosten. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 worden de regels voor de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen strenger. Een overzichtje van wat er verandert: [naar artikel]
De meest vervuilende diesels, die buiten de Europese normen vallen, mogen vanaf 1 januari niet meer rondrijden in het gewest. In 2019 verstrengen de regels verder. [naar artikel]
’t Stad is van A, behalve als u met een oudere diesel of oude benzinewagen rijdt. Antwerpen voert op 1 februari een lage-emissiezone in om de hoeveelheid roet en fijn stof in de lucht te verminderen. Mag uw wagen de lage-emissiezone nog binnen? En hoe controleert Antwerpen uw wagen? De belangrijkste vragen opgelijst. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
De stad Antwerpen voert vanaf maandag 11 mei terug het betalende parkeren op straat in. En wie met een vervuilende wagen de lage-emissiezone (LEZ) in rijdt, riskeert ook opnieuw een boete. Midden maart werd de LEZ tijdelijk opgeheven als coronamaatregel. [naar artikel]
619.362 ingeschreven wagens moeten over een dikke maand aan de kant blijven als op 1 januari Gent een lage-emissiezone (LEZ) instelt en Antwerpen de regels voor vervuilend verkeer strenger maakt. Dat blijkt uit cijfers van de automobilistenvereniging VAB. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 krijgt -na Antwerpen en Brussel- ook Gent een lage-emissiezone: oude, vervuilende wagens worden gebannen uit het stadscentrum. Het doel: propere en gezonde lucht voor de stadsbewoners. Maar, wat is dat eigenlijk, schone lucht? En helpt een lage-emissiezone? Prof. dr. Tim Nawrot is milieu-epidemioloog en legt het uit. [naar artikel]
Maar liefst 17% van alle wagens in Vlaanderen zijn dieselwagens die niet meer voldoen aan de strengere normen in de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent. Dat blijkt uit cijfers van het autosectorfederatie Febiac. De normen in die emissiezones worden van 1 januari 2020 strenger. Dieselwagens tot en met euronorm 4 mogen vanaf dan de stad niet meer binnen tenzij u diep in de buidel tast. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2020 verstrengt Antwerpen de toelatingsvoorwaarden voor haar veelbesproken lage-emissiezone, waarmee de stad de luchtkwaliteit op... [naar artikel]
De lage emissiezone in Gent gaat pas in vanaf januari, maar heeft nu al bijna 420.000 euro opgebracht aan uitzonderingen. Wie met een te vervuilende wagen wil blijven rijden, kan namelijk betalen voor zo'n toelating. Zo'n uitzondering aanvragen kan ook in Antwerpen en Brussel, waar al langer lage emissiezones van kracht zijn. Ook daar brengt het geld in het laatje. [naar artikel]
De stad Antwerpen heeft in de voorbije maand meer dan 20.500 waarschuwingsbrieven verstuurd naar chauffeurs die met een vervuilende auto de lage-emissiezone in reden. Vanaf vandaag is het menens en wordt er beboet. [naar artikel]
20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]
Morgen gaat in Antwerpen een nieuwe fase van de lage-emissiezone (LEZ) in. Na een maand van waarschuwingsbrieven, krijgen overtreders vanaf 1 [naar artikel]
Het is vanaf vandaag ernst met de lage-emissiezone: de gedoogperiode is voorbij. Tegelijk dagen eigenaars van oldtimers Antwerpen voor de rechter. [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête van VAB. Maar hoe zit dat nu eigenlijk met de lage-emissiezone? Mag uw auto vanaf 1 februari Antwerpen nog binnen? [naar artikel]
Slechts vijf procent van de dieselrijders weet of zijn of haar auto vanaf 1 februari nog binnen mag in de lage-emissiezone (LEZ) in Antwerpen. Dat blijkt uit een enquête die VAB door de Universiteit Antwerpen liet uitvoeren bij 254 mensen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn moest dit jaar 2000 euro aan boetes betalen in Antwerpen door de vervuilende bussen waarmee de chauffeurs in de lage-emissiezone rijden. Die zone verstrengt vanaf 1 januari en dus zullen ook de boetes blijven binnenstromen tot alle bussen vervangen zijn door propere exemplaren. [naar artikel]
Vanaf 11 mei voert de stad Antwerpen opnieuw het betalende parkeren op straat in. Vervuilende auto's zullen ook weer een boete krijgen als ze de lage-emissiezone inrijden. Midden maart werden de LEZ en het betalende parkeren tijdelijk opgeschort als coronamaatregel. [naar artikel]
De lage-emissiezone in Antwerpen kan u nu ook een boete opleveren. Februari was de waarschuwingsperiode, maar vanaf morgen, woensdag 1 maart, worden er ook boetes uitgeschreven. De meest vervuilende voertuigen mogen sinds 1 februari niet meer rijden in het gebied tussen de Ring en de Schelde. Ook Linkeroever valt onder de lage-emissiezone. [naar artikel]
Antwerpen verdiende al miljoenen aan de Vlaamse lage-emissiezone, maar vanaf deze maand gaat ook de bonnenfabriek in Gent op volle toeren draaien. [naar artikel]
Het gemeentebestuur van Rotterdam heeft beslist haar lage-emissiezone (LEZ) vanaf 1 januari af te schaffen. De effecten van de Rotterdamse milieuzone op de luchtkwaliteit zouden nogal tegenvallen. “In plaats van afschaffen, zou men moeten verstrengen. Dit is een misdadige beslissing”, zegt Roeland Samson, bio-ingenieur en hoogleraar aan de Universiteit Antwerpen. [naar artikel]
Zeventig van de 570 bussen van De Lijn die in Antwerpen rijden, voldoen niet aan de toegangsvoorwaarden voor de lage-emissiezone in Antwerpen, zo schrijft Gazet van Antwerpen. Daarom zullen ze worden ingezet op regionale lijnen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.