Het deurpaneel dat begin dit jaar midden in een vlucht van een Boeing 737 MAX 9-vliegtuig losraakte, bleek vier bouten te missen. Dat staat in een eerste rapport van de Amerikaanse vervoersveiligheidsraad NTSB, die het incident onderzoekt. [naar artikel]
Een voorlopig rapport eeft aan het licht gebracht hoe het kon dat een Boeing 737 Max van Alaska Airlines vorige maand al vliegend een deur verloor. Het ding bleek niet goed vastgezet. [naar artikel]
Vliegtuigbouwer Boeing heeft Alaska Airlines in het afgelopen kwartaal 160 miljoen dollar (ongeveer 147 miljoen euro) compensatie betaald voor het aan de grond houden van de 737 MAX 9. Volgens Alaska Airlines hebben de resultaten in het eerste kwartaal aanzienlijk geleden onder de problemen die ontstonden toen in januari een deurpaneel van een Boeing 737 MAX 9 tijdens een vlucht losschoot. [naar artikel]
Vliegtuigbouwer Boeing heeft Alaska Airlines 160 miljoen dollar compensatie betaald nadat een van hun passagiersvliegtuigen begin januari een zijpaneel had verloren tijdens de vlucht. Daardoor moesten alle Boeing-toestellen van dat type tijdelijk aan de grond blijven. [naar artikel]
Bij het incident met de Boeing 737 Max 9 waarbij een zijpaneel in volle vlucht loskwam, ontbraken vermoedelijk verschillende bouten. Dat blijkt uit een eerste, voorlopig rapport. De schade aan het zijpaneel, en het gebrek aan schade rond plaatsen waar de bouten moesten zitten, doen vermoeden dat de bouten voor de vlucht al afwezig waren. Het stelt de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing opnieuw in een slecht daglicht. [naar artikel]
Vliegtuigbouwer Boeing heeft een megaorder binnen van de Indiase budgetmaatschappij Akasa Air. De luchtvaartmaatschappij heeft 150 toestellen besteld van de types 737 MAX 10 en MAX 8-200. Boeing kwam eerder deze maand nog in opspraak omdat een deurpaneel van een ander type 737 MAX-toestel in de lucht losraakte en het vliegtuig een noodlanding moest maken. [naar artikel]
Boeing heeft een bestelling gekregen voor 150 MAX-vliegtuigen. Een grote opsteker voor de Amerikaanse vliegtuigbouwer, nadat een 737 MAX-vliegtuig twee weken geleden in volle vlucht een deurpaneel verloor. [naar artikel]
Luchtvaartmaatschappijen moeten ook vliegtuigen van het type 737-900ER van Boeing inspecteren op loszittende onderdelen in het deurpaneel. Daartoe heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA opgeroepen. De waarschuwing volgt op een eerder inspectieverzoek bij de 737 MAX 9. Van dat type toestel raakte eerder een deurpaneel los tijdens een vlucht. [naar artikel]
Luchtvaartmaatschappijen moeten ook vliegtuigen van het type 737-900ER van Boeing inspecteren op loszittende onderdelen in het deurpaneel. Daartoe heeft de Amerikaanse luchtvaartautoriteit FAA opgeroepen. De waarschuwing volgt op een eerder inspectieverzoek bij de 737 MAX 9. Van dat type toestel raakte eerder een deurpaneel los tijdens een vlucht. [naar artikel]
United Airlines heeft losse bouten aangetroffen bij de inspectie van verschillende van haar Boeing 737 MAX 9-toestellen. Het was ook dat type vliegtuig van Alaska Airlines dat vrijdag een deel van zijn zijkant verloor tijdens een vlucht van Oregon naar Californië. [naar artikel]
United Airlines heeft losse bouten aangetroffen bij de inspectie van verschillende van haar Boeing 737 MAX 9-toestellen. Het was ook dat type vliegtuig van Alaska Airlines dat vrijdag een deel van zijn zijkant verloor tijdens een vlucht van Oregon naar Californië. [naar artikel]
De Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen United Airlines en Alaska Airlines hebben "loszittende onderdelen" gevonden in Boeing 737 Max 9-toestellen. Het gaat onder meer over bouten die de zijpanelen op hun plaats houden. Dat kwam aan het licht tijdens inspecties nadat vrijdag tijdens een vlucht een paneel was losgekomen bij een vliegtuig van Alaska Airlines. Niemand raakte daarbij gewond, maar het incident leidt wel tot ongerustheid over het bewuste vliegtuigtype. [naar artikel]
Dave Calhoun, de CEO van de Amerikaanse vliegtuigbouwer Boeing, heeft erkend dat zijn bedrijf een fout heeft gemaakt met de 737 MAX 9-toestellen. Hij heeft dat toegeven op een bijeenkomst met medewerkers van Boeing. [naar artikel]
United Airlines heeft losse bouten aangetroffen bij de inspectie van verschillende van haar Boeing 737 MAX 9-toestellen. Het was ook dat type vliegtuig van Alaska Airlines dat vrijdag een deel van zijn zijkant verloor tijdens een vlucht van Oregon naar Californië. Die maatschappij meldt nu ook “slecht bevestigde apparatuur” te hebben aangetroffen in enkele toestellen van hetzelfde type. [naar artikel]
19:29 Het incident met een losgekomen paneel van de romp van een Boeing-toestel leidt tot kritiek op de kwaliteitscontrole bij de vliegtuigbouwer. [naar artikel]
Drie passagiers eisen 1 miljard dollar van Alaska Airlines en vliegtuigbouwer Boeing na het incident met het losgeraakte deurpaneel tijdens een vlucht eerder dit jaar. Het passagiersvliegtuig moest een noodlanding maken in de Amerikaanse staat Oregon. Volgens de advocaat van de passagiers kampen zijn cliënten met “posttraumatische stress en angstaanvallen”. [naar artikel]
Boeing gaat de vliegtuigen in zijn fabrieken beter controleren om defecten zoals eerder deze maand met het toestel van Alaska Airlines te voorkomen. De geplaagde vliegtuigbouwer heeft een externe partij aangesteld om de kwaliteitscontroles te beoordelen en zet ook het personeel op scherp. [naar artikel]
De Boeing 737 MAX maakt opnieuw geen goede beurt. Nadat enkele jaren geleden twee toestellen neerstortten door een softwareprobleem, zijn er nu losse schroeven en bouten ontdekt aan een nooddeur. Vrijdag verloor een vliegtuig van Alaska Airlines daardoor een deel van zijn zijkant tijdens een vlucht van Oregon naar Californië. Moeten we nu bang zijn om nog in een 737 MAX te stappen? Kan je weigeren om ermee te vliegen als een maatschappij voor het toestel kiest? En kan je dan je geld terugvragen? Luchtvaartexpert Luk De Wilde heeft antwoorden. [naar artikel]
Investeerders van Spirit AeroSystems, de fabrikant van het weggerukte deurpaneel van Alaska Airlines, spanden in mei vorig jaar al een rechtszaak aan tegen de firma wegens “wijdverspreide kwaliteitsgebreken”. De belangrijkste toeleverancier van Boeing vertoeft nu opnieuw in het oog van de storm en zei gisteren achter het onderzoek te staan van de Amerikaanse veiligheidsautoriteit National Transportation Safety Board (NTSB) naar het incident met vlucht 1282 van Alaska Airlines. [naar artikel]
Alaska Airlines voert vrijdag zijn eerste vlucht met een Boeing 737 MAX 9 uit sinds een gevaarlijk incident met dit type vliegtuig. Eerder deze maand raakte een deurpaneel van dit toestel los tijdens een vlucht van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij, waarna het vliegtuig een noodlanding moest maken. [naar artikel]
De Boeing 737 MAX maakt opnieuw geen goede beurt. Nadat enkele jaren geleden twee toestellen neerstortten door een softwareprobleem, zijn er nu losse schroeven en bouten ontdekt aan een nooddeur. Vrijdag verloor een vliegtuig van Alaska Airlines daardoor een deel van zijn zijkant tijdens een vlucht van Oregon naar Californië. Moeten we nu bang zijn om nog in een 737 MAX te stappen? Kan je weigeren om ermee te vliegen als een maatschappij voor het toestel kiest? En kan je dan je geld terugvragen? Luchtvaartexpert Luk De Wilde heeft antwoorden. [naar artikel]
08:56 Nadat motoronderdelen van een Boeing 777 afgelopen weekend zijn losgekomen tijdens een vlucht in Denver, nemen de maatschappij United Airlines en enkele Aziatische landen het toestel voorlopig niet me... [naar artikel]
Het paneel van de Boeing 737 Max van Alaska Airlines dat in volle vlucht was losgekomen, is teruggevonden in de omgeving van de stad Portland. Een leraar vond het paneel van het vliegtuig in zijn achtertuin. Uit een eerste onderzoek is gebleken dat er tijdens eerdere vluchten een waarschuwingslampje ging branden. [naar artikel]
Passagiers van de Boeing 737 MAX 9 van Alaska Airlines die vrijdag een deel van zijn zijkant verloor tijdens een vlucht van Oregon naar Californië, hebben verteld over wat er precies gebeurde op het moment van het incident en in de bloedstollende minuten erna. Het vliegtuig met 171 passagiers en 6 crewleden aan boord was net vertrokken en zat al op een hoogte van 4.877 meter toen er plots een ploppend geluid weerklonk. En vervolgens een luide knal. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.