De vrachtwagenchauffeurs van de brandstoffenhandelaars worden niet verondersteld te rijden als ze vermoeid zijn. De werkgevers blijven... [naar artikel]
Brandstofhandelaars krijgen de laatste tijd tot 3 keer meer oproepen dan normaal. Door de grote vraag moeten klanten soms dagen wachten op een levering. De rush naar stookolie is nu zo groot dat de sector een tijdelijke uitzondering vraagt op de rij- en rusttijden van hun chauffeurs. [naar artikel]
De sector van de brandstofhandelaars vraagt een uitzondering op de verplichte rij- en rusttijden. Oorzaak is de verhoogde vraag, waardoor klanten soms dagen moeten wachten op een levering. De Federale Overheidsdienst (FOD) Mobiliteit bekijkt momenteel de aanvraag. De Europese Commissie moet toelating geven voor de uitzonderingsmaatregel. [naar artikel]
Brafco, de Belgische Federatie der Brandstoffenhandelaars, vraagt een uitzondering op de rij- en rusttijden voor de chauffeurs die aan huis mazout leveren. “Omdat het winter is en veel mensen hun voorraad niet tijdig aanvulden”, luidt het. De Belgische Transportbond BTB-ABVV vindt dat echter geen goed idee. “Hierdoor komt de veiligheid van alle weggebruikers in gevaar. [naar artikel]
De socialistische transportvakbond BTB is niet te spreken over de tijdelijke uitzondering op de rij- en rusttijden die minister van Mobiliteit François Bellot heeft toegekend voor brandstoffenvervoerders. De vakbond vreest voor chauffeurs die vermoeid achter hun stuur zullen zitten. [naar artikel]
De socialistische transportvakbond BTB is niet te spreken over de tijdelijke uitzondering op de rij- en rusttijden die minister van Mobiliteit François Bellot (MR) heeft toegekend voor brandstoffenvervoerders. [naar artikel]
Het komt uiterst zelden voor, maar in manege Woutershof in Schimpen is springpaard Navada bevallen van een gezonde tweeling. Veulentjes Tequila en Tiago stellen het vier weken na de geboorte bijzonder goed. “Een complete verrassing. We dachten dat Navada gewoon heel dik was.” [naar artikel]
In verschillende vrachtwagens van Vlaamse transportbedrijven is sjoemelsoftware geïnstalleerd, om fraude te plegen met de verplichte rijen rusttijden van chauffeurs. [naar artikel]
08:50 Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil vermijden dat transportbedrijven door het gebruik van lichte voertuigen niet moeten voldoen aan de regels rond rij- en rusttijden en denkt aan een verp... [naar artikel]
Een autocar is over het algemeen één van de veiligste vervoersmiddelen, benadrukt het BIVV. Er is dus geen reden om naar aanleiding van één incident de regels over de rij- en rusttijden voor de chauffeurs aan te passen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.